Recension: Everyday Minerals"Love at first blush"

1 2 Brallis.se skickade ett litet set med rouge från Everyday Minerals såhär till påsk och eftersom jag inte alls kunde hålla fingrarna i styr längre än två sekunder så tänkte jag att vi kikar på det med detsamma. Everyday Minerals är ett märke jag sedan tidigare är bekant med, jag använder ofta deras Original Glo Base (Och deras andra mineralfoundations också) då det är ett av få märken som gör foundations som är så ljusa att jag inte behöver kämpa för att hitta en nyans som är ljus nog. Idag ska vi kika närmare på detta underbart söta kit med sex rouge och en borste; Love at first blush. Settet innehåller sex matta rouge i mini-burkar samt en liten kabukiborste. Jag tycker inte att borsten är helt optimal till att applicera just rouge då jag föredrar något större och fluffigare men den är riktigt bra till setting-powder under ögonen där något lite mer kompakt är att föredra. Rougen kommer i en liten låda som jag bäst kan beskriva som en äggkartong för smink, perfekt nu till påsk! Nyanserna går från kallaste blåtonade rosa till en varmare korall. Gillar man högpigmenterade rouge så är detta set ingen höjdare.. Om man däremot är på jakt på rouge som man nästan kan slänga på sig i sömnen så är dessa perfekta, det är svårt att överdosera och både finish och färg ser naturlig ut vad jag än gör. Detta är rouge som byggs upp till önskad färg, inte rouge som man är livrädd för ska ge en clownkinder. Rougen var lite svårswatchade eftersom dom är så naturliga men jag har fått till några bilder nedan i både kallt och varmt ljus så att ni kan se hur nyanserna ser ut. Själv är jag väldigt förtjust i Primrose som är en lite varmare korall-nyans samt Field of Roses som är kallare rosa. Jag har testat bägge nyanser på vardera kind under dagen och tyckte att hållbarheten var bra ovanpå min sedvanliga bas. Ett väldigt trevligt kit för dom som gillar rouge! Min enda önskan var en av dom rosa nyanserna hade blivit utbytt med något lite mer färgstarkt (orange/knallrosa) för att settet skulle tillföra mer variation. För 50 kr/rouge känns detta dock väldigt prisvärt (Men jag kanske är lite partisk som är ED-frälst sedan tidigare - OH HOLY PROVIDER OF PALE FOUNDATION!). 3

4At first blush, Primrose, Fresh Rose Blossom, Tea Rose, Field of Roses & Pink for Flower 


Kommentera här: