Recension: Make Up Store Lipgloss Duo"Orchid"

1_523471b39606ee09caeda28a 2_523471b79606ee78357e0ced 3_523471baddf2b35da1e4f106Orchid är ett så kallat "Lipgloss Wand Duo" läppglans från Make Up Store som släpptes med Augustikollektionen Jelly vars tema gick i modern Marilyn Monroe möter lavalampor. Läpplanset är tvinnat i rosa och en neutral persikonyans men blandas till en ljus rosa med finmalet skimmer när applikatorn dras upp. Läppglanset doftar av kola eller choklad (Yum) och är lättapplicerat med applikatorn som är en helt klassiskt filtapplikator.
 Formulan är lite klistrigare och tjockare än vad jag normalt använder men jag får erkänna att jag blivit rätt förtjust i denna eftersom nyansen passar så himla bra till vardags. Eftersom glosset är rätt klistrigt så brukar jag ha håret uppsatt när jag använder det för att undvika att hela kalufsen plötsligt klistrats fast runt munnen (Det är ju inte så himla glammigt..).Att formulan är lite klistrig gör ju även att läppglanset sitter längre så det är både bra och dåligt. Mycket fin nyans och jag älskar den tvinnade produkten!
Pris: 145 kr Finns hos: Make Up Store
Släppdatum: Augusti 2013 (Jelly)
Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: