Recension: Mac Pro Longwear Lip Pencil"Dynamo"(Retro Matte)

3_524858f0e087c32cc0143a31
Jag har visat promobilder till Mac's kommande kollektion "Retro Matte" och nämnde att jag hade fått hem en av produkterna ur kollektionen att testa så vi kikar på denna produkt innan kollektionen släpps. Pro Longwear Lip Liner i nyansen Dynamo är precis som namnet antyder en långtidshållbar läpppenna. Mac beskriver nyansen som "Bright Peony" och jag är benägen att hålla med, nyansen är rosa men inte för rosa utan drar lite mot orange som gör att den känns lite annorlunda.
Pennan sitter som berget på läpparna men just därför kan den även kännas en aning torr och ingenting jag skulle bära ensamt. Jag har testat att toppa Dynamo med lite olika läppstift och läppglans för att se om det är någon produkt som verkligen inte fungerar men jag blir bara mer och mer imponerad. En riktigt bra bas för nästan alla läppgunk men inte något för dig som har väldigt torra läppar då torrflagor verkligen framhävs av den matta formulan. Dynamo utkommer med Retro Matte kollektionen som släpps den 8:e Oktober.
  1_5248598ae087c3571ce2a603

Mac Pro Longwear Lip Liner - Dynamo

2_5248598c9606ee578521dd4f  

Mac Pro Longwear Lip Pencil - Dynamo + Mac Lipglass - RiRi Woo

Kommentarer:

1 Mac X Proenza Schouler (2014) » Honi Beauty:

[…] High Energy läppenna. Jag har redan Dynamo i vanlig förpackning, swatches och utlåtande kan ni se i detta inlägg.  Just nu släpper Mac verkligen en hel massa kollektioner vars förpackningar gör mig […]

2 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Matte LE (8e Oktober) – Produktswatches – […]

3 Mac Pro Longwear Lip Pencil “In Anticipation”:

[…] läppstift och läppennor. Jag har testat Mac’s läppennor i Pro Longwear-serien tidigare (Nyansen Dynamo, som är väldigt tjusig) och är väldigt förtjust i den extremt hållbara formulan som dessutom […]

Kommentera här: