Recension: L'Oreal Sublime Glow Cleansing oil

2_522751219606ee539eae39d5Jag älskar double-cleansing när det kommer till ansiktsrengöring och använder mer än gärna en rengöringsolja följt av något mer krämigt och vårdande. När jag köpte på mig ett lager av min favoritrengöring från L'Oreal (Eye & Lip) så passade jag även på att köpa nya "Sublime Glow Sensational cleansing oil" eftersom det var något slags ta 2 betala för 1 erbjudande den dagen.
Min favoritolja kommer från Sensai och rengör huden utomordentligt utan att täppa till porerna och tar bort all makeup (Även vattenfast) utan problem. Det är alltså Sensai's olja jag jämför med när jag testar denna slags produkter eftersom jag tycker att den fungerar så bra. L'Oreals olja doftar gott och tar bort smink utan problem men den har ändå blivit långt från en favorit.
Oljan täpper till mina porer något så fruktansvärt att jag har fått små vita pluppar överallt (Speciellt runt ögonen där jag använder den mest intensivt). Jag är normalt inte alls känslig för mineralolja och väljer aldrig bort en produkt bara för att den innehåller det (Som ligger som nummer två på ingredienslistan) eftersom jag tycker att mineralolja kan vara bra vid vissa tillfällen. Eftersom jag ytterst sällan reagerar på detta sätt när det kommer till nya rengöringar så jag har valt att inte fortsätta med att använda den.  Den får agera som rengöring till handryggar och armar när jag har haft swatchkalas istället.
Vad tycker andra?BelezaBrownsugar
Pris: 115 kr
Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
Mängd: 150 ml.
Mitt betyg: 2/5

Kommentera här: