Recension: Collection Lasting Perfection Concealer

 
En produkt som hyllas till skyarna av utländska Youtuber's och skönhetsbloggare är budgetconcealern "Lasting Perfection Concealer" från märket Collection (Tidigare Collection 2000). Jag klickade hem ett exemplar på eBay för att se om den verkligen är så bra som det låter och jag får väl erkänna att den faktiskt är bättre än jag hade förväntat mig för en produkt som kostar ungefär 4 pund.
 
Produkten som kommer med lipgloss-applikator är krämig men samtidigt riktigt täckande. När man har jobbat in produkten i huden med en borste eller ett finger så ser det riktigt naturligt ut trots den höga täckningsgraden. Det bästa av allt måste ändå vara hur bra den håller under dagen. Man får jobba lite snabbare än med andra concealers då formulan liksom torkar in i huden men jag har inte upplevt att det har försämrat resultaten. Jag har oftast problem med att jag gnuggar bort concealer runt näsan såhär under sommaren (Gräsallergi...) men med denna upplever jag att sminket är intakt även när jag kommer hem. Riktigt imponerad! Tyvärr finns denna godbit inte i Sverige så jag rekommenderar att man tar sig en titt på eBay eller i Brittiska butiker såsom Boots eller Superdrug om man är intresserad.
 
Pris: 4 £
Finns hos: Boots, Superdrug och eBay.
Finns i: Fyra nyanser, min är den ljusaste (Fair)
Mitt betyg: 5/5.
 

Kommentarer:

1 Sofie:

Åh, har sett flera här i Sverige som testat den nu och gillat den lika mycket som gurusarna verkar göra... Får nog ta och klicka hem den där godingen snart jag med! :)

Svar: Jag är positivt överraskad får jag säga, till det priset dessutom :)
Anna

2 Dess/Drömteori:

Älskar den här :)

Svar: Då är vi två!
Anna

3 Lina:

Är den här bra under ögonen med eller lägger den sig gärna i veck? Jag har otroligt mörka ringar under ögonen, är väldigt ljus i hyn och har ytliga blodkärl.. Jippie. Eller har du något annat bra förslag kanske?

Svar: Jag använder den under ögonen och upplever inte att den lägger sig i veck men det beror ju såklart på vad man har för hudtyp. Jag är torr om vinter/hösten och normal resten av året. Annars kan du kika närmare på (och kanske få prov om du bor vid en återförsäljare) Mac Pro Longwear concealer, Estee Lauder Double Wear eller någon av dom mer highlightande concealers som t.ex L'Oreal Lumi eller YSL Touche Eclat. Concealers som highlightar samtidigt som dom täcker reflekterar ljuset och då ser man inte mörka ringar lika mycket. Det beror lite på om du vill ha full täckning eller reflekterande effekt.
Anna

4 Beautybylinda:

Låter som en bra concealer något att kika på när det är dags för en ny kanske :)

Svar: Jag är glatt överraskad!
Anna

Kommentera här: