Recension: Ansiktsmasker från The Body Shop

masks_51aa38819606ee50a3c622a7 Då och då tvingar jag min pojkvän att testa ansiktsmasker med mig då jag har torr hud och han har mer oljig hud så att jag kan rapportera för fler slags hudtyper än bara min egen. The Body Shop lanserar 6ml-påsar med deras fyra bästsäljande ansiktsmasker här till våren som allihop kostar 25 kr per styck. Jag har testat alla fyra och här kommer utlåtanden för dom allihop! Tea Tree Face Mask (Blemished Skin): Om man har oljig hud som lätt får blemmor är Tea Tree masken den som The Body Shop rekommenderar. Masken har en typisk Tea Tree doft som jag tyckte var allt för stark och som pojkvännen tyckte var fräsch och trevlig. Masken i sig sved och hettade lite på min torra hud men fungerade mycket bättre på pojkvännen som inte alls tyckte att den sved utan snarare tyckte att den kändes kylande. Efter vi hade tvättat bort den kände vi oss bägge två dock fräscha i huden och porerna hade dragit ihop sig. Bra, men kanske inte för dig med torr hud! Vitamin E Face Mask (All Skin types): Vitamin E-masken sägs ska passa alla hudtyper och går in och ger en extra fuktboost och lyster till huden. Masken doftar gott, väldigt behagligt och lite sött. Det känns som att man har en kylig gele på huden när masken är på, men utöver det så känns den inte alls. Efter 10 minuter ska masken tvättas bort och både jag och pojkvännen tyckte att huden kändes fräsch och ren med en trevlig lyster. Gillar! Vitamin C Microdermabrasion (Dull Skin): Vitamin C Microdermabrasion är egentligen mer en skrubb som ska masseras runt i ansiktet än en ansiktsmask. Skrubben doftar underbart citrusaktigt och innehåller små små korn som skonsamt tar bort död hud. Min näsa är normalt lite småskrubbad men denna tog bort allt på kort tid. Min hud fick riktigt mycket glöd och lyster efter bara en användning, denna gillar jag! Seaweed Face Mask (Combination/Oily skin): Seaweed Face Mask är en lermask som under 10-15 minuter sitter på huden och drar ut orenheter, rensar porer och stabiliserar oljeproduktionen. Jag har inte särskilt oljig hud men brukar få orenheter på näsan. Masken doftar trevligt av spa (Mys) och i övrigt så beter den sig som en vanlig lermask som torkar till en hård och fnöske-torr yta. Min näsa blev riktigt ren och pojkvännen som har oljigare hudtyp var len som en babyrumpa i nyllet. Tips: Använd en tvättlapp för att lättast tvätta bort denna mask som kan vara lite envis.

Kommentera här: