Nilens Jord - Inte min grej...

nn_522385e89606ee6ef0a37cd1  
Ett märke jag nästan uteslutande har haft dåliga erfarenheter med är Nilens Jord som förhandlas i Matas-butikerna här i Danmark. Jag har köpt en del borstar från märket efter att ha kännt lite på dom i butikerna men efter bara ett par veckor så har dom tappat hår, lossnat från handtaget och i överlag blivit helt oanvändbara. Det är ju inte billiga borstar direkt (Även om dom inte heller klassas som dyra) så att bara kunna använda borstarna i en vecka eller två vittnar ju om att det är något som inte står helt rätt till. Den borste jag har haft allra störst problem med är den röda Stipplingborsten som kostar 130 DKK (375 Professional Powder Brush, udda namn för en stipplingborste) som efter en användning hade lossnat helt från handtaget eftersom limmet inne i metallen inte är applicerat jämnt och gör borsten skev.
Eftersom jag tror på att ge folk en chans (Alla kan göra fel) så skickade jag ett mail till Nilens Jord eftersom jag hade varit inne i två Matas-butiker och deras utställningsborstar också var sönder på samma sätt som min var. Svaret jag fick var: "Det har vi inte upplevt förut, kan du inte skicka in den till oss så skickar vi dig en ny?" Ett utmärkt svar i min bok, förutom det där med att dom inte skickat med en adress som jag kan skicka den till och inte svarade på efterföljande mail med fråga om just adress. Detta var i Juni, för övrigt och jag har fortfarande inte hört något från Nilens Jord.. Jättetråkigt, för jag är nyfiken på många av deras andra produkter men om kvaliteten på både kundservice och produker inte är bättre än såhär så skippar jag mer än gärna deras produkter och köper andra istället.
Nä hörrni, investera era pengar i annat...

Kommentera här: