Recension: Make Up Store"Graceful"Lip Liner + Slim Lipstick"402"

6_5252e3c3e087c3781a4b64be  
Läpppennan Graceful och Slim Lipstick 402 är två av produkterna som ingår i Make Up Store's Oktober-kollektion Cashmere så jag tänkte att vi skulle kika lite närmare på duon när kollektionen är i färskt minne. Bilder på resterande produkter ur kollektionen som jag har fått pressprover av kan ni finna här.
Graceful och 402 är verkligen så nude som lippies kan vara och jag kan inte låta bli att känna mig lite som Lulu Carter eller Maria Montazami när jag bär dessa. Produkterna är aningen mer gultonade än min annars rosatonade hud så färgen skär sig tyvärr en hel del mot min naturliga hudton. Läpppennan Graceful är dock riktigt bra som bas under mörkare läppstift eller läppglans då den jämnar ut och suddar bort eventuella färgavvikelser på läpparna. Pennan är lite torr men den är ju dessutom matt så det är egentligen inte något som förvånar mig, en del matta pennor och stift kan vara rätt torra så man får bara jobba lite extra för att få ett bra resultat.
Slim Lipstick 402 blir mycket mer användbart om man t.ex grundar med en lite mörkare rosa penna och duttar på lite av stiftet så att det inte blir heltäckande. Utöver att nyansen inte är helt hundra på mig så känns stiftet dock riktigt krämigt och lättapplicerat trots den matta formulan. Bilder där jag har bägge produkter på läpparna kommer här!
8_5252e402ddf2b31f9a9bac7f 9_5252e406e087c34b17f17721
Pris: Lip Pencil - Graceful (135 kr). Slim Lipstick - 402 Matte (175 kr).
Finns hos: Make Up Store
Släppdatum: Oktober 2013
Mitt betyg: Graceful - 3/5, Slim Lipstick 402 - 3/5, trevlig matt formula men ytterst osmickrande nyans på mig.

Kommentera här: