Recension: Make Up Store Marbled Blushes

1_524b145d9606ee5a2409a8f8
I Juli släppte Make Up Store ett nytt slags rouge med marmorerat mönster som fått namnet "Marbled Blush", jag har fått hem pressprover på alla tre och även om jag kanske är lite sent ute så tycker jag att dom är värda att kika närmare på.
Breccia är lite mer rostig, drar mot orange och har trevliga koppartoner. Zarci har en slags varm gammelrosa lite brunaktig nyans som jag tycker är väldigt klädsam. Pernice är den rosa godbiten som ger en naturlig färg, precis som om man har varit ute i kylan ett par minuter och fått en naturlig rodnad. Hållbarheten för alla rouge är riktigt bra på min lite torrare hud, när jag kommer hem efter en hel arbetsdag så sitter större delen av färgen tillbaka med en minimal nyansskillnad från morgonen.
Alla rouge känns lite smuliga men det är inte något som påverkar applikationen bara man knackar av överflödig produkt på rougets kant innan man applicerar i ansiktet. Riktigt fina rouge, speciellt Pernice som jag tycker är finast av dom alla!
2_524b1462ddf2b3701e1e6bab
Breccia, Zarci & Pernice
3_524c087addf2b35bddd9bcc1
Breccia, Zarci & Pernice
Pris: 155 kr
Finns hos: Make Up Store
Släppdatum: Juli 2013
Mängd: 3 gram.
Mitt betyg: 4/5

Kommentera här: