Recension: Anastasia Lavish Palett/kit

 
Häromveckan fick jag hem ett fint paket från Anastasia Beverly Hills med den nya Lavish-paletten som egentligen är mer ett kit än en palett. Kittet innehåller: En pincett, en dubbelsidig borste, en eyeliner, en ögonbrynspenna samt hela 10 ögonskuggor. 
 
Kittet känns trevligt all-round med lite neutrala skuggor och några lite mer färgglada som gör att man har större möjlighet för att variera sig lite. Skuggorna är för det mesta trevligt krämiga men nyanser som Black Diamond och Cream kräver lite mer jobb då dom inte är helt så pigmenterade som dom andra skuggorna. Min favorit är helt klart Pink Sapphire som känns helt rätt till höst med sin roströda ton och nästan metalliska finish. 
 
Pincetten är riktigt bra formad och griper fatt i även dom minsta babystråna, den kostar för övrigt 250 kr om man vill köpa den separat. Kittet kommer i en liten låda där man först hittar en look-book, sedan paletten som har ett eget plastomslag (Inte lock, det hade jag gärna sett dock) och under paletten hittar vi miniprodukterna. Anastasia's Covet Waterproof eyeliners är helt klockrena och jag gillar att ha en ministorlek att ha i väskan. En full recension på dessa kan du finna här. 
 
I övrigt ett riktigt trevligt set även om jag hade önskat att skuggorna hade en mer resevänlig förpackning så att man inte behöver ta med sig hela settet!
 
 
Pris: 495 kr
Finns hos: Eleven.se
Mitt betyg: 4/5, jag hade gärna sett att Cream och Black Diamond var mer pigmenterade och att skuggorna hade lock.
 

Kommentarer:

1 Beautybylinda:

Jag tycker iden verkar bra men som du säger så hade själva förpackningen kunnat vara lite mer genomtänkt :)

2 kerstin:

Så fina färger!

3 Milina:

Fina färger!

4 Emilia Samuelsson:

Åh vad fina färger! btw - Superfin blogg! Vad har du för planer i helgen då? :)

5 Maria:

Jag tycker att färgerna ser toppen ut, riktigt härligt höstiga. Men som sagt, lock behövs nog.

6 Dess/Drömteori:

Å så snygga!

7 Sofie - Smink & Skönhetsblogg:

Pink Saphire ser såå snygg ut!

Svar: Den är helt klart favoriten!
Anna

8 Elin Bjurek:

Underbara färger!!

9 Sublimt:

Den här har jag ju också fått hem, men glömt av. :S Måste genast plocka fram och gå loss på!
Tack för fina swatches. :)

Svar: Det tycker jag du ska göra, jättetrevliga nyanser dessutom :)
Anna

Kommentera här: