The Body Shop - White Musk Smoky Rose 2013

1_5280a2e09606ee539a9ef05e 2_5280a2e69606ee125ad5ee2b 3_5280a2eae087c37e925c8bf6 I slutet av September släppte The Body Shop en helt ny doftserie vid namn White Musk Smoky Rose som är ett tillskott i den klassiska White Musk serien. Jag gillar tyvärr inte alls White Musk så jag var lite tveksam när jag provsniffade denna serie men jag måste säga att jag verkligen har fattat tycke för denna mjuka mystiska doft.
För att vara en doft baserad på mysk så tycker jag absolut inte att den känns överväldigande tung och gammaldags som jag annars upplever andra myskdofter. The Body Shop själva beskriver doften som en sensuell doft med krämig mysk, frisk bergamott, rökig tobak och rosor. Blandningen känns mjuk och mysig, man blir omfamnad likt en stor stickat tröja under dom kalla vintermånaderna. Jag kommer definitivt att använda parfymen under vintermånaderna men jag tror att den blir lite väl mysig till sommaren, där vill jag gärna ha något mer citrusbaserat. Flakongerna gillar jag också, dom påminner mig lite om färgspelet i Stella från Stella McCartney. En mycket trevlig ny bekantskap som jag nog aldrig hade doftat till annars. Har ni vägarna förbi och gillar mys-parfym så kan jag definitivt rekommendera att kika på denna!
Body Lotion - 250 ml/175 kr
Eau de Toilette - 30 ml/225 kr och 60 ml/355 kr
Eau de Parfum - 30 ml/295 kr
Fragrance Mist - 100 ml/195 kr
Body Wash - 250 ml/135 kr

Kommentera här: