Recension: The Body Shop Camomile Silky Cleansing Oil

 
 
Rengöringsoljor är en fast del av min rengöringsrutin till ansiktet, först använder jag gärna en olja eller ett cleansing balm för att lösa upp och tvätta bort all makeup med en våt tvättlapp. Jag följer alltid upp med en krämigare rengöring efteråt för att rengöra huden på djupet a la Asiatisk Double Cleansing. The Body Shop har nyligen relanserat och hottat upp Camomile serien med nya produkter och nya förpackningar till existerande produkter.
 
Camomile Silky Cleansing oil appliceras på torrt ansikte med torra händer (Viktigt!) och masseras in där man vill lösa upp makeup (Jag fokuserar på ögonen). Oljan löser upp vattenfast smink utan problem och tvättas enkelt bort med en våt tvättlapp som förvandlar oljan till en mjölkig vätska. Jag tycker inte att huden blir klistrig som den kan bli av en del andra rengöringsoljor (Host, Sephora's, Host) så därför använder jag den ibland utan att följa upp med en rengöring om morgonen för att känna mig mer fräsch och vaken. Doften kan vara lite för stark för er som är känsliga men jag tycker själv att den är fräsch och lite blommig, men inte överväldigande. Rekommenderas!
 
Pris: 210 kr
Mängd: 200 ml
Finns hos: The Body Shop
Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 Pllfan:

Hej, jag har en fråga! Kan man använda den på morgonen som ansiktsrengöring eller är den endast till för att tvätta bort make up?
Och när man smort in den i ansiktet, ska man tvätta bort det?

Tacksam för svar ^~^

Svar: Hej! Det kan man absolut göra, oljan är till för att rengöra huden också så jag ser det bara som en bonus att den tar bort smink också. När den är smort in i ansiktet så ska den tvättas bort, och det är lättast att göra det med en våt tvättlapp! :)
Anna

2 Pllfan:

Tusen tack för svaret!

Din blogg ska jag definitivt fortsätta läsa! ^^
Kram

3 Pllfan:

Förresten, lite noobig fråga, men vad menar du för "våt tvättlapp"? Funkar sminkborttagningsservetter ?:)

Svar: Typ som en liten handduk, man använder dom ofta till småbarn men dom fungerar ypperligt till att tvätta ansiktet med också :) Och om man gillar lermasker så är dom guld när man ska tvätta av den!
Anna

Kommentera här: