Recension: Make Up Store Microshadow "Sophisticated" + "Design"

 
Med Make Up Store's Oktober-kollektion "Cashmere" kom dessa två Microshadows, två matta jordnära nyanser som fått namnen Sophisticated och Design. Sophisticated har en trevlig taupe-nyans som drar lite mot det röda och Design är mer gråbrun i färgen. För att vara matta skuggor så tycker jag att bägge är trevligt lättjobbade även om jag upplevde att Sophisticated var aningens mer pudrig i formulan, Design hade jag inga problem med. Bägge nyanser går att applicera skirt (Med en fluffig blendingborste) eller mer täckande genom att trycka på skuggan med en platt ögonskuggeborste. På bilderna nedan är bägge skuggor swatchade med ett lager på bar hud.
 
Trots pudrigheten är Sophisticated definitivt min favorit då jag gillar nyansen som känns väldigt all-round samtidigt som den är lite mer varm i tonen än vad jordnära nyanser normalt brukar vara. Trevliga tilskott i min samling och bägge skuggor kommer definitivt bli välanvända!
 
T.V. Sophisticated - T.H. Design i varmt respektive kallt ljus.
 
 
Pris: 140 kr.
Släppdatum: Oktober 2013 (Cashmere)
Mängd: 3,5 gram
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Dess/Drömteori:

Användbara indeed :)

2 Beautybylinda:

Älskar båda :) Fick Design i pressutskick men köpte Sophisticated för den är väldigt lik Mulled Cider från Mac, LE skugga som jag älskar så denna var ett väldigt bra alternativ :)

Kommentera här: