Ny sminkförvaring från Ikea - Expedit

 
 
Som många av er säkert vet så har jag och min pojkvän nyligen köpt ett hus här i Danmark som vi flyttat till för bara ett par månader sedan. Huset är tre gånger så stort som våran gamla lägenhet så man kan väl säga att vi saknade möbler. Vi har ett extra rum på övervåningen som jag har tagit över som sminkrum och jag behövde verkligen ny förvaring så vi åkte förbi Ikea förra veckan för att hitta en bra lösning. 
 
Det slutade med att jag kom hem med en 4 x 4 Expedit hylla i brunsvart med fyra matta vita låd-insatser. En mycket bra lösning tycker jag och det passar bra in med övriga möbler som också är brunsvarta. Jag förvarar huvudsakligen nagellack i lådorna och i dom lediga hålen längst ner ska jag förvara lite större grejer i större utdragningsbara lådor som jag inte har köpt ännu. Det ska även sättas upp några hyllor ovanför Expediten (Ribba tavelhyllor) där jag har tänkt att förvara extra tjusiga lack samt några tavlor. Jag ska sätta i non-slip mattor i alla lådor så att lacken inte glider omkring.
 
Här kommer lite bilder på hur det ser ut!
 
Parfymförvaring på kakfat
 
OPI
 
Övriga märken (Color Club, E.L.F, Gosh, Eyeko, Maybelline, Wet N Wild etc)
 
China Glaze
 
Essie, Orly, Make Up Store, Chanel och Nubar
 
Isadora, Depend och A. England
 
Nail art och Gele-lacks tillbehör
 
Övriga parfymer, parfymprover och doftspray
 
Necessärer och reseprodukter(Tandborsetui etc)

Kommentarer:

1 Mrs Data:

Gud vad smart! Börjar genast skissa på egen förvaring, mina lack har växt ur sin Helmer.

2 Wysteriia:

Jag är lite avis på all plats du har! Haha! Jag kämpar för fullt med att få till förvaringen i min lilla 1:a....hmmmmmm ;)

Svar: Vi har ett extra rum (Gästrummet), du är välkommen att våldgästa :D
Anonym

3 Ninni:

Lyxigt värre... Önskar jag hade mer yta.

4 kerstin:

Ser kanonbra ut! Visst är det härligt med hus :)

5 Dess/Drömteori:

Älskar att se folks sminkförvaring, mycket trevligt :)

6 Lackert:

Ser jätte fint ut och praktiskt :)

7 Maria:

Bra där, älskar min expedit, har visserligen bara plats till nagellack och böcker i min menmen...

8 Frida Skoglund:

Åh vad lyxigt med ett eget sminkrum, är så himla avundsjuk! Jag och killen blir sambos i januari men vi flyttar "bara" till en tvåa så jag får ha alla sminkgrejer i sovrummet istället =)

9 Anki:

Åh så fint och praktiskt. Vill också ha:)

Kommentera här: