Recension: Sisley Skinleya Foundation "10 Sweet Petal"

 
Sisley är ett märke som jag har varit himla nyfiken på men aldrig testat då deras produkter är så hiskeligt dyra. Min närmaste Matas-butik har just fått in alla deras produkter så jag kikade in och kollade in deras sortiment, och fick samtidigt utprovat några foundations som jag fick en hel massa prover med på. Skinleya är en ruskigt dyr foundation som kostar över tusenlappen, den sägs ha bra anti-age egenskaper och ska ge jämn hud utan ojämnheter. Jag fick utprovat nyans nummer 10 som verkar vara den ljusaste. 
 
Om jag ska ge 1200 kr för en foundation så ska den ge mig något riktigt extraordinärt, inga mediokra produkter går hem. Produkten i sig lägger sig okej på huden om jag buffar in den med min Sigma f80, men suger sig fast i och framhäver torra partier som jag inte ens visste att jag hade. Den ger ungefär ingen täckning alls och känns snarare som en väldigt lätt färgad dagkräm än en foundation/hudvårdprodukt i tusenkronorsklassen.
 
 
Färgen oxiderade på mig så efter 10 minuter såg jag ut som en orange god-knows-what, men det är ju ett problem jag alltid har då jag är så ljus. För tusen kronor ska min hud vara lika mjuk, len och felfri som en babyrumpa. Det lever Skinleya inte upp till alls, och jag håller mig alltså fortsatt till min Chanel Vitalumiere Aqua som faktiskt håller det den lovar.
 
Pris: Ca 1200 kr.
Finns hos. T.ex. Parelle och NK.
Mitt betyg: 1/5.

Kommentarer:

1 Ninni:

Man kan verkligen lägga hur mycket pengar som helst på skönhetsprodukter....

Svar: Ja men ofta så får du inte en produkt som är värd det priset utan något som är lika bra som grejerna som är hälften så dyra. Tror det är för dom som har mer pengar än vett och gillar att ha dyra märken i skåpen men inte bryr sig om kvalitet.
Anna

2 Aidas MakeUp:

Amaaagaad, ett sådan högt pris ska ju LEVERERA!

Svar: Ja herregud det är inga tvivel om det.
Anna

3 Julia, Junes abstracts:

Haha, jisses. "En orange god-knows-what" – bäst idag :D

Svar: Kände mig verkligen så :p Stod typ och kikade i spegeln och tänkte, nej nej nej nej aldrig i livet att jag går ut såhär.
Anna

Kommentera här: