Recension: CND Cuticle Eraser

 
Denna gång skyller jag på Viola för mitt plötsliga infall att få snygga nagelband, för när hon skrev lite om sin nagelvårdsrutin och denna lilla tub blev hyllad till skyarna så kunde jag ju inte låta bli. I blame you Killer Colours!
 
Iallafall, Cuticle eraser från CND är en nagelbandskur med AHA-syra i som hjälper till att lösa upp död hud och halvdöda nagelband som ser heltrista ut. Precis som Viola så applicerar jag produkten, och låter den sitta på i ungefär 10 minuter. Efteråt torrskrubbar jag och tvättar sedan händerna, sen applicerar jag handkräm och skrubbar lite lätt med en handduk för att säkra mig att allt har blivit bortskrubbat. Jag brukar passa på att göra det när jag sitter och kollar på youtubevideos, tiden går så fort! 
 
Produkten i sig är dryg, men man ska inte vara rädd för att applicera ett lite flödigare lager. Jag gillar verkligen denna, det är som en mini-makeover fast till naglarna.
 
Min tub har jag köpt på eBay för en mindre summa pengar, den innehåller 15 ml produkt men det finns även större versioner. 

Kommentarer:

1 Nina:

Vilken smart kräm, något sådant visste jag inte fanns. Bra tips :-)

Svar: Det finns faktiskt en hel del såna här, jättesmart och så smidigt tycker jag :)
Anna

2 Tilde:

Tack för tipset!

Svar: Tack själv för att du kikade in!
Anna

3 ♦ • . josefine - blogg inriktad på smink:

det var ju intressant! :) dock är mina nagelband ganska sönderpillade.. så det kanske inte skulle bli jättesnyggt på mig ändå.. ;P

Svar: Någonstans ska man väl börja :) Mina brukade vara sönderpillade men sen började jag blogga och fixade dom.
Anna

4 Beautybylinda :

Jag har den med, visst är den super :)

Svar: Fantastisk!
Anna

Kommentera här: