Recension: Waterclouds Moisturizing Color Mask

 
Moisturizing Color Mask från Waterclouds är en riktigt smörig tjock hårinpackning som jag har använt en gång var femte dag under ungefär en månads tid. Inpackningen kommer i en plastbytta med skruvlock (Opraktiskt) och har en helt underbar söt doft som ger håret en mysig men inte för tung väldoft efter användning.
 
Inpackningen ska verka i håret i 5 - 10 minuter, relativt länge för att vara en hårinpackning, så jag brukar passa på att skrubba kroppen eller tvätta ansiktet och på så sätt går tiden mycket snabbare. Mitt hår blir så himla mjukt och mysigt, och mitt vintertrötta slingade hår ser mycket fräschare ut efter en sån här intensivkur än innan. Överanvänd den dock inte, för då kan håret se trött och tungt ut istället.  Jag gillar produkten och doften, men den långa verkningstiden och den opraktiska burken (Ni vet ju att allt gärna får komma i tub eller pumpflaska enligt mig) drar ner lite på betyget. 
 
Pris: 195 kr.
Mängd: 250 ml.
Finns hos: Utvalda frisörsalonger och lite här och där på nätet.
Mitt betyg: 3/5. 

Kommentarer:

1 Marie Bergman:

tack för tipset :)

2 LORISSA LOVEBOMB:

Lycko :D Själv har jag ju inget hår, haha, men skalpen kan ju bli len och gosig.

Svar: Pojkvännen har inte heller särskilt mycket hår, men han verkar också gilla denna :p
Anna

3 Anonym:

kan du ge ett exempel på en frisörsalong kanske?

Svar: Jag har inte fått en lista så det kan jag inte, google borde funka utomordentligt dock :-)
Anna

4 Sara:

den verkar bra, kanske borde testa! :)

5 Dess/Drömteori:

låter ju skitbra!

6 Agnes:

Du har helt rätt att skruvlock är värdelöst! Men förutom det verkar den ju riktigt bra! :)

Svar: Om jag fick bestämma så skulle allt komma i pumpflaska! :-p Tycker det är så himla mycket mer hygieniskt och vem sjutton vill egentligen gräva med fingrarna i såna här burkar..
Anna

Kommentera här: