Recension: Pressade duo-skuggor från Lily Lolo

 
Mineralmärket Lily Lolo släpper fyra pressade ögonskuggeduos och jag har fått hem Chic Nudes och Shrinking Violet som bägge två innehåller naturliga toner som inte är så uppmärksamhetskrävande. Tidigare har Lily Lolo endast haft lösa ögonskuggor vad jag vet så jag tycker att det är ett naturligt steg att lancera pressade skuggor då dom är lättare att arbeta med eftersom lösa skuggor oftast lever sitt eget liv och hamnar lite överallt.
 
Shrinking Violets består av en ljus skimrande beige skugga och en djup mörklila skugga vars finish jag bäst kan beskriva som satin. Skimrande men inte lika uppenbart som med den ljusa beiga skuggan. 
 
Chic Nudes består av en ljus nudeskugga med varmare underton och en lite mörkare nudeskugga som drar mer mot grått eller taupe. Dessa är mer matta än Shrinking Violets duon och är mer nedtonade. 
 
Skuggorna är inte lika krämiga som många andra skuggor men dom applicerar jämnt och är lätta att bygga upp, perfekta till dom som vill ha en mer neutral look eller till dom som är nybörjare när det kommer till ögonsmink. Både den mörka lila och den taupefärgade skuggan är mycket fina om man använder en fluffig blendingborste och applicerar dom i ögonvecket för att ge ögonlocket mer djup.
 
 
Ovan har ni swatches på Shrinking Violets (1 och 2) samt Chic Nudes (3 och 4). Den som var lättast att applicera var överraskande nog den mörka lila från Shrinking Violets duon, den hade absolut mest pigment och var krämigast i formulan av alla fyra skuggor.
 
Pris: 159 kr.
Mängd: 3 gram
Finns hos: Eleven, Brallis, Nelly etc.
Mitt betyg: 3/5. 

Kommentera här: