Recension: Formula 10.0.6 "No time to shine"

 
 
Jag älskar ansiktsmasker i alla möjliga former och unnar mig gärna en stilla stund ett par gånger i veckan där jag har lite hemmaspa och pysslar om mig själv. En ansiktsmask jag har testat under dom senaste månaderna är Formula 10.0.6's ansiktsmask "No time to shine" som beskrivs som en oljeabsorberande lernask som ska förhindra att huden blir glansig och flottig. 
 
Personlighen har jag ju inte direkt särskilt mycket problem med att min hud känns oljig så en av mina vänner som har oljig hud har också testat denna så att jag ska kunna ge ett rättvist betyg. Lermasken är som alla andra lermasker i konsistensen, tjock men inte svårapplicerad och väldigt täckande. Jag som har torr/normal upplever att den hettar och bränner rejält om jag använder den när jag är som torrast och att min hud är lite rödlätt efter jag har tvättat bort den. Min väninna som har oljig hud tyckte inte alls att den hettade utan tyckte att den kändes riktigt trevlig på huden och efter hon hade tvättat bort den så var hennes hud extremt ren, fräsch och väldigt matt. 
 
För dom som är extremt torra så rekommenderar jag inte denna, jag kan inte använda den under vintern när jag är som torrast men under sommaren när jag kan bli lite blank i T-zonen så fungerar den perfekt även om jag forftarande upplever att den hettar och bränner i ansiktet. Fungerar bättre för er med oljig hud än för dom med torr hud.
 
Pris: 99 kr
Finns hos: Kicks och Åhlens
Mängd: 100 ml.
Mitt betyg: 2/5.
Min väninnas betyg: 4/5.
 
Vad tycker andra?
Sminkhörnan, Petite

Kommentarer:

1 Dess/Drömteori:

gillar denna skarpt.

Svar: Vad har du för slags hud?
Anna

2 Lina:

Jag har också testat denna. Jag har blandhy och denna mask gjorde faktiskt min hy mindre fet, MEN min hud var precis som din för känslig och jag fick utslag dagen efter, vilket jag ofta får. Min hud är både oljig & känslig, men det verkar vara ovanligt då de flesta produkter är för ANTINGEN fet/blandhy ELLER torr/känslig, därför har jag väldigt svårt att hitta produkter som hjälper mot att huden ofta blir fet utan att jag får allergiska reaktioner.
Har du några tips på produkter? Främst ansiktsmasker..

MVH Lina :)

Svar: Har du testat The Body Shop's ansiktsmasker? Jag och pojkvännen (Som har oljigare hud) testade Tea Tree masken för ett tag sedan och den funkade bra även om både han och jag har lite känsligare hud. Den doftar inte godis direkt men jag tyckte att den lugnade ner huden samtidigt som porerna drog ihop sig och min kära pojkvän tyckte att den drog ner oljeproduktionen en del. Dom har gjort pås-versioner av fyra av sina ansiktsmasker som kostar 25 kr/stk så om du är nyfiken så kan du ju alltid prova en sådan påse, sätt en klämma på den så har du till mellan 2 och tre gånger per påse beroende på hur mycket du använder. Hoppas det hjälper!
Anna

3 Lina:

Den ska jag testa snarast! Bra med förslag :-)

Kommentera här: