OPI - San Francisco Höst 2013

 
Jag var inbjuden på OPI's pressevent där höstkollektionen San Francisco presenterades men kunde tyvärr inte medverka då det var mitt i tenta och avhandlings-perioden så vi får kika på lite pressbilder iställert, vad tror ni om det?
 
OPI's San Francisco kollektion är precis som namnet antyder inspirerat av den dimmiga amerikanska staden San Francisco som är hemstad till monument som Alcatraz och Golden Gate Bridge. San Francisco kollektionen består av 15 lack varav tre är så kallade Liquid Sand lack med sand-finish och 12 är vanliga OPI-lack. Lacken kostar som vanligt 150 kr/stk (Eller billigare via eBay och utländska webbshoppar) och finns i butik från mitten av Augusti. 
 
Jag är totalpepp på Peace & Love & OPI samt Liquid Sand lacket Alcatraz.. Rocks. Hela kollektionen känns dock väldigt höstig och genomtänkt även om jag tycker att många av dom röda nyanserna ligger lite tätt på varandra. Vad tycker ni?
 
 Peace & Love & OPI. Incognito in Sausalito, Lost on Lombard och I Knead Sour-Dough
 
A-Piers to Be Tan, Keeping Suzi at Bay, Dining Al Frisco och Haven't the Foggiest
 
Muir Muir on the wall, In the cable car-pool lane, Embarca-Dare Ya! och First date at the Golden Gate
 
Liquid Sand: It's all San Andreas Fault, Wharf! Wharf! Wharf! och Alcatraz... Rocks.
 

Kommentarer:

1 Sandra - nagellacksnörd:

Spännande kollektion! Även om det förstås känns liiite opepp att kolla på hösten redan nu :P Men visst är det många röda överlag med i OPI:s höstkollektioner?

Svar: För skönhetsnördar är det som oftast jul i juli eftersom all info brukar komma ett halvår innan :-p Jag är van men ja det är väl lite sådär kul att tänkta på höst och jul när man bara vill bada och käka glass haha. Jo men jag tror att dom röda säljer så bra eftersom dom passar så många av deras konsumenter att dom fortsätter ha många röda och neutrala.
Anna

2 Beautybylinda:

Jag var också bjuden men kunde inte heller komma :/

Svar: Tråkigt! :(
Anna

3 Anna:

Ser fram emot att testa "It's all San Andreas Fault" gillar färgen då den inte är så skrikig utan mer neutral plus att karln min heter Andreas så då blir det lite extra roligt att det "är hans fel" :P hihi

Svar: Fniss ja skyll på honom och shoppa lite ;-)
Anna

Kommentera här: