NOTD - Essie "Shake your $$ makers"

 
Shake your $$ Makers från Essie's "Summer Neon" kollektion är ett svårt lack. Formulan är tunn och skir och kräver många lager för ett täckande resultat (Tre lager på bilderna) och själva färgen är ju inte direkt neon. Det borde det väl vara om man tänker på att kollektionen heter just "Summer Neons". Det är en fin ljusare skogsgrön men neon är den absolut inte. Essie rekommenderar att man lägger ett lager vitt under för att få fram en jämn och knallig nyans men jag brukar tycka att det är för mycket jobb.
 
Jag är lite tveksam.. Vad tycker ni?

Kommentarer:

1 Maria:

Nej vad besviken jag blev, tre lager och man ser fortfarande genom :( inte alls neon ju

Svar: Nej inte neon och väldigt skirt, nog väldigt snyggt till jellymackor dock!
Anna

2 Stephanie :

Fasiken! Köpte precis det lacket! :(

Svar: Det går säkert att rädda om man orkar köra vitt under, eller till en jellymacka med något läckert glitter?
Anna

3 Dess/Drömteori:

Nje, jag har ett liknande (Starboard från CG) men det ger inte VNL... så det tar jag alla gånger före :)

Svar: Det kan jag förstå!
Anna

4 Fatma:

Snygg färg!

Svar: Tack!
Anna

5 Gelic' nail art:

Hm, neon är det inte, jelly definitivt. Jag kan tycka att vissa jellies funkar om de gör att den vita kanten mjukas av så den knappt syns, nu är kanten fortfarande väldigt skarpt. Kanske skulle den dock funka i en jellymacka?

Svar: Absolut jelly, mitt baslack är dessutom lite mjölkigt så det brukar jämna ut vnl rejält men inte i detta fallet tyvärr... Jellymacka tror jag absolut det kan funka till!
Anna

6 C:

Fast de rekommenderar ju ett vitt lack under och nyansen lär poppa av det? Kan du inte testa o visa skillnaden?

Svar: Det kommer inte poppa och bli neon bara för att man använder vitt, tyvärr ... :( Jag tycker det är för mycket jobb att ska behöva grunda med ett helvitt lack... Speciellt när mitt baslack inte är helt genomskinligt heller och brukar vara mer än nog som en utjämnande bas till lite skirare lack. :(
Anna

7 Bella:

Vilken ovanlig och snygg grön nyans. (Men neon var inte det första jag tänkte.)

Svar: Nej neon är det inte men den är fin, om den hade varit täckande nog så hade jag nog gillat den ännu mer.
Anna

8 Nailtastic:

Jag har den här på väg hem till mig. Jag tycker det ser fint ut fastän det inte är neon. Får se om jag orkar grunda med ett vitt lack.

Svar: Finns alltid något man kan göra med mindre täckande lack! :-)
Anna

9 Sofie:

Älskar färgen men så tråkigt att det är så skirt! :/

Svar: Ja eller hur :(
Anna

Kommentera här: