NOTD - Essie "Saturday Disco Fever"

 
Ni vet ju att jag har dille på orange så jag kunde inte motstå Saturday Disco Fever från Essie's Summer Neons kollektion. Essie rekommenderar att man lägger ett lager vitt som bas innan man applicerar neonlacken då färgen blir mer knallig men jag var lite rebellisk och skippade det. På bilderna har jag två lager och som ni kan se så skiner den vita kanten igenom lite men det är inget som stör eller syns om man inte sitter och stirrar på det. Lacket torkar halvmatt men man kan såklart bara lägga på ett lager överlack om man vill ha en helglansig eller helmatt yta!
 
Vad tycker ni? Jag tyckte det var himla tjusigt men inte riktigt helt lika neon som jag hade väntat mig, en snygg orange dock som passar fint till sommaren.

Kommentarer:

1 Älvorna och Alvernas Land:

Underbar färg,och kul att vara rebell ;-) Det blev ju supersnyggt :-D

Svar: Tack fina du! ;-) Ja ibland är det lika roligt att inte följa instruktionerna. Fint blev det iallafall!
Anna

2 Dess/Drömteori:

Ser ju crazy neonigt ut på bilderna iaf :) fint!

Svar: Som sagt detta är nog det som är mest "neon" av alla summer neons lacken, mycket tjusigt. Jag gillar ju orange ;)
Anna

3 Emma/Nail Lacquer Love:

Det här är riktigt, riktigt snyggt!

Svar: Ska lacka tårna med denna tror jag! Snygg färg i sandalerna :)
Anna

4 Maria:

Åh, jag dööööör!!!!

Svar: Visst är det snyggt!
Anna

5 Sussie:

Det kanske inte är det allra neonigaste, men det ser ut som en riktigt stark färg och verkligen härlig sommarfärg! :)

Svar: Verkligen en trevlig sommarfärg!
Anna

6 kerstin:

Snygg tycker jag, men tror att de flesta av oss redan har ngt liknande i samlingen.

Svar: Jag hade överraskande nog inte alls något liknande, tyckte detta var himla tjusigt :-)
Anna

Kommentera här: