Recension: Wet N'Wild"I

1_51e142c1ddf2b35ea3f34125 2_51e142c5e087c36b8f81e275 Jag älskar färgglada skuggor och har en diger samling, något jag saknar däremot är bra färgglada matta skuggor. Ofta är färgglada skuggor skimriga och dom få matta som finns är smuliga och svårjobbade. Jag har suktat efter Wet N' Wild's matta palett I <3 Matte sedan den kom ut i USA men fick aldrig tummen ur och beställde den eftersom den bara fanns till sjuka överpriser på eBay. Hittade en säljare (Beautyjoint) som sålde den till 6 dollar och kunde inte låta bli.
Skuggorna är bra och har rikligt med pigment men för att skuggorna ska komma tillrätta så kan det behövas en bra primer eller en krämig bas. Skuggorna är lättjobbade och är allt annat än svåra att tona ut. Den ena sidan består av lite mer färgglada skuggor i grönt, lila och blått med en vit skugga som kan användas till allt möjligt. På den andra sidan finner vi lite mer neutrala och jordnära nyanser i brunt och beige. Trevlig all-round och användbar palett som jag hoppas lanseras i Skandinavien också. Den lila är den enda nyans som jag tyckte var lite sådär då den inte var lika pigmenterad som dom andra.
3_51e144c89606ee0f78e447a5 4_51e149389606ee0f466a3c09 I allt är jag riktigt imponerad över kvaliteten på dessa skuggor, Wet N Wild är ett märke som verkligen kan det här med bra och plånboksvänliga ögonskuggor. Jag har testat många av deras andra produkter men det är absolut ögonskuggorna som jag vänder tillbaka till gång på gång.
  • Pris: 6 dollar.
  • Finns hos: Beautyjoint på eBay.
  • Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: