Recension: Sephora SPF30 Glowing Body Oil

1_51cd952e9606ee23e8d88cb4
Jag skyddar min hud mot solens strålar året om men såhär om sommaren när det börjar vara varmt och man ofta går barbent så gillar jag att använda andra slags solskydd än jag brukar. På benen gillar jag att ha sololjor med hög SPF eftersom det inte bara ger ett bra skydd men det ger även en trevlig glow på benen som gör att dom ser återfuktade och fräscha ut.
På sista tiden har jag testat Sephora's variant "Glowing Body Oil" som har SPF30, en väldoftande vattenresistent olja i sprayflaska som innehåller både UVA och UVB skydd och är helt utan parabener för er som gärna undviker det. Oljan absorberas av huden riktigt snabbt och lämnar ingen hinna på huden utan bara en trevlig glöd. För att undvika fläckar på kläder så är det dock bäst att vänta ett par minuter innan man klär på sig för att vara säker på att den torkat in i huden ordentligt. Om jag skulle ha några invändningar så hae jag gärna önskat att den kom med SPF50 också, för oss blekfisar som gärna vill skydda oss lite extra.
En riktigt trevlig och lättjobbad sol-olja!
  • Pris: ? På den spanska sidan kostar den 16 euro.
  • Finns hos: Sephora
  • Mängd: 150 ml.
  • Mitt betyg: 4/5

Kommentera här: