NOTD - Orly"Harmonious Mess"

1_51b9c5e3e087c317d40a198d 2_51b9c5e6ddf2b37b0275bb1a 3_51b9c5e9ddf2b379ffe3b09e
Harmonious Mess kommer från Orly's sommarkollektion "Mash-Up", ett fint ljuslila krämlack utan skimmer. Det här är en sån där typisk "Honi-färg", ni vet väl vid det här laget att jag har en enorm förkärlek för allt som är lila. Jag älskar färgen, den är snygg och smickrande oavsett om man som jag är blek som ett spöke eller om man har lite mer färg.
Formulan däremot gillade jag inte och det är lite underligt för av alla Orly lack jag har testat så har jag inte ogillat formulan på något av dom, detta drev mig dock till vansinne. Det här är tredje gången jag försökte lacka med det men formulan var klistrig och tjock och drog med sig underliggande lager så att jag hade pölar nere vid fingerspetsarna. Det var segt, liksom. Synd på en sån fin färg, jag ska testa att droppa llite thinner i och så får vi hoppas på att det bara var det som behövdes.
TLDR: Fin färg, tjock och seg formula.

Kommentera här: