Var kommer namnet Honi från?

Ibland får jag frågan om vart sjutton namnet Honi kommer ifrån, och hur man uttalar det så jag tänkte berätta den ganska lustiga historian för er. 
 
För många år sedan bodde jag i Storbritannien och hade relativt flyktigt en brittisk kille som jobbade inom konstvärlden, och som hade grav dyslexi. När denna kille sms:ade med mig och skrev mail så brukade han oftast starta med att skriva "Hey Honi" (Alltså, Hi Honey), för att han för det mesta skrev ord som han uttalade dom. Detta namn höll i sig både bland vänner och mellan oss två, och även efter det tog slut så har det varit ett lite udda och väldigt roligt smeknamn som liksom följt med. 
 
Honi uttalas alltså precis som engelskans Honey, nu vet ni det! 

Kommentarer:

1 Mia - Makeupartist:

haha ja det var ju en ganska söt historia =)

Svar: Söt men lite knäpp! :p
Anna

2 Ninni:

Gulligt! I mitt fall blev Katarina till Nina som blev till Ninni. Jag var kanske fem-sexår då.

Svar: Oj! Att det har hållt sig så länge :-)
Anna

3 Omygloss:

Kul att veta! Har alltid undrat :)

Svar: Tänkte nog att någon hade funderat över det!
Anna

4 Lotta:

Kul att veta! Jag har också undrat, men av någon anledning inte kopplat ihop det med honey.

Svar: Näe det är faktiskt många som inte kopplar det, men det kanske är lite långsökt också så det förväntar jag mig egentligen inte!
Anna

5 Sara Ekman:

Kul :)

Svar: :)
Anna

Kommentera här: