NOTD - O.P.I "A butterfly moment" + "Pink yet Lavender"

 
Dagens NOTD består av två lack, men jag gillar egentligen bara det ena. Jag har använt A butterfly moment från OPI's Mariah Carey kollektion, ljust gammelrosa som ser väldigt nude ut i vissa ljus och som har ett guldigt skimmer. Ovanpå det har jag lagt Pink yet Lavender från samma kollektion, ett urhärligt effektlack med hexagoner och holografiskt glitter. Just Pink yet Lavnder gör sig himla bra ovanpå nudefärgade lack, men helst såna som är mer kalltonade tycker jag. 
 
A butterfly moment är inte min kopp te alls, det guldiga skimret gör att det känns väldigt gammaldags ut men hela kombinationen med Pink yet Lavender ovanpå gör det mycket roligare, om än väldigt vilsamt och lugnt att titta på.
 
Pink yet Lavender dyker med största säkerhet upp i en och annan NOTD!

Kommentarer:

1 Pamsan:

Jag tror inte heller att jag kommer att gilla A Butterfly Moment men man vet aldrig. Får testa snart helt enkelt. Glitterlacket är jag helt såld på.

Svar: Glitterlacket är skitsnyggt, men a butterfly moment känns bara helt fel till min hudton.
Anna

2 Linda:

Håller med dig helt. Jag tror inte jag gillar a butterfly moment alls.. Men glitterlacket, superfint :) kanske vore fint över Bella vita :)

Svar: Det var faktiskt precis det jag hade tänkt att testa, en gradient av glitterlacket ovanpå bella vita!
Anna

3 Ann-Sofie:

A Butterfly Moment är för ljust och nude för att jag ska gilla den. Men Pink Yet Lavender ser underbart ut. Snyggt!

Svar: Jag tycker att det inte är nog nude, det drar mer åt gammelrosa. Jag hade önskat att det var lite kallare och drog mer åt beige, så hade det kunnat funka som underklädeslack!
Anna

4 Nailtastic:

Jag skulle nog aldrig bära A Butterfly Moment på egen hand, men tillsammans med Pink Yet Lavender gör den sig alldeles utmärkt!

Svar: Samma här! Pink yet lavender gör sig nog bra på ungefär allt tror jag!
Anna

5 Ana Zagreb:

Älskar sån lack!

6 Sevylicious:

Anti-bleak tillsammans med Pink Yet Lavender blir jättefint. Ska prova det så fort mitt paket kommer.

Svar: Det skulle jag kunna tänka mig!
Anna

7 Sanna:

Snyggt!

Svar: Tack!
Anna

8 roxcat:

Jag är nog också mer förtjust i glittret än i A Butterfly Moment, den känns inte riktigt som en nyans för mig.

Svar: Glittret funkar på alla sätt, det är mycket trevligt att lacka med dessutom. A butterfly moment kändes bara sådär "meh"..
Anna

9 Sminkan:

Glitter gör allting roligare.

Svar: Hear, hear!
Anna

10 Sara - lackat:

älskar glitterlacket :)

Svar: Ditto!
Anna

11 Lotta:

Jag gillar också glitterlacket!

Kommentera här: