Mac Viva Glam - Nicki2 Lipglass

 
Två gånger om året släpper Mac nya Viva Glam produkter, där alla pengar går till deras HIV/Aids fond. I detta släpp så har Nicki Minaj i samarbete med Mac designat färgerna på ett Liglass och ett läppstift i Amplified formula. Båda produkter är pastelliga, ljusa och lila, med ett väldigt mjölkigt utseende.
 
Jag har testat läppglanset, och som vanligt håller det Mac's höga standard när det kommer till gloss. Känns trevligt på läpparna utan att vara allt för klistrigt eller allt för vattnigt. Den här färgen ser inte riktigt klok ut på mig om jag använder den ensam dock, men ovanpå ett mörkare vampigt läppstift eller en magentafärgad eller röd läpppenna så ger den ett coolt djup till läpparna (Speciellt om man bara applicerar glosset i mitten för extra plut).
 
Den nya Viva Glam serien släpptes den åttonde Februari och finns på alla ställen där Mac säljs. Lipglass kostar 185 kronor och läppstiftet kostar 195 kronor. 
 

Kommentarer:

1 Y A S M I N E:

Snygg färg! Jag behöver verkligen skaffa mig ett läppgalns, man ser så himla mycket piggare ut med lite färg och glans på läpparna

Svar: Absolut! Om du bara ska använda glosset utan att lägga det ovanpå något annat så rekommenderar jag att kika på något av Mac's mer koralliga färger, eller Isadoras Moisturizing lip glosses. Dom är himla bra!
Anna

2 Beautybylinda :

Det är en fin färg men jag har svårt för såna här färger, blir lätt idominläppar på mig :)

Svar: Samma här, ser helt galen ut. Men ovanpå något mörkare är det skitsnyggt!
Anna

Kommentera här: