Mac Archie's Girls - Vår 2013

3_5113a4b4e087c3426de694bcHäromdagen dök två paket från Mac upp i brevlådan med prover på produkter från kommande kollektioner, och jag tror jag väckte alla i hela trapphuset med mitt glädjetjut när jag upptäckte att två av produkterna kom från Archie's Girls kollektionen. SOM jag har suktat, och på grund av suktandet även förbjudit mig själv från att besöka Temptalia's blogg (Som är världens största enabler-blogg).
 Archie's Girls består av två delar som är baserade på karaktärerna Veronica och Betty. Betty's produkter är lite mer ljuva och ljusa medan Veronica's är vampigare och murrigare.
1_5113a5d3ddf2b36bf929b1bfI paketet fann jag ögonskuggekvartetten Caramel Sundae som innehåller skuggorna Cheryl Chic, Dreammaker, Caramel Sundae och Showstopper. Passar utmärkt för oss med ljus hud, däremot kan den vara lite väl ljus för dom som har lite mörkare gyllene hud. Välbalanserad palett med lite mer neutrala toner som funkar perfekt till vardags. Om man har lite mörkare hår kan den mörkaste även fungera bra till brynen. 2_5113a614e087c3425daf04eaDen andra produkten jag fick med var ett Lipglass vid namnet Summer Sweetheart, från Betty's kollektion. Ljust nude och persikofärgat. Detta ger inte så mycket färg utan ger mer ett fräscht jämnt glossigt intryck på läpparna. Vårigt!
 Jag har swatchat alla produkter på bilden nedan, produkterna är swatchade på bar hud (Ingen primer). Lipglasset kostar 205 kr och paletten kostar 480 kr. Kollektionen kommer ut i butik den åttonde (8:e) mars.
4_5113a7b1e087c34230629845

Kommentera här: