Essie vår 2013

Här kommer bilder på ännu en vårkollektion, men jag tror aldrig att jag kan bli trött på pasteller och vårkollektioner i det hela för dom är alltid en välkommen frisk fläkt i allt det grå. Essie's vårkollektion består som vanligt av sex lack, varav rosa Madison Ave-hue är vårens Star-shade, och det lack som fått ge namn till kollektionen. 
 
Kollektionens lack har (om jag kan min geografi), fått namn av olika shopping-stråk, områden och gator runtom i världen. Vårkollektionen kommer ut i butik i Mars, och lacken kostar som vanligt 129 kr/stk.
 
Kul kuriosa: 
- Ginza är en gågata i Tokyo, Japan där man kan shoppa lite lyxigare produkter i olika department stores.
- Madison Ave-hue har fått namn från Madison Avenue i New York.
- Bond with Whomever har fått namn från Bond Street, i London.
- Avenue Maintain har med största sannolikhet fått namn från Avenue du Maine i Paris, som fått sitt namn av ett slott.
- Maximillianstrasse är en av Munich's fyra kungliga gator.
- Ipanema är en stadsdel i Rio De Janeiro i Brasilien, som är mest känd för sin strand som lockar turister.
 
Bond with Whomever, Go Ginza och Madison Ave-hue
 
Avenue Maintain, Maximillian Strasse Her och Hip-anema

Kommentarer:

1 Linda:

Väldigt trevliga färger :) men känns det inte som Essie redan gjort de flesta av dessa färger innan? Känns inte så nytt menar jag.. Kanske ändrar mig när jag ser dom live :)

Svar: Tror att Essie ofta satsar på mer klassiska färger än t.ex OPI. Däremot tycker jag några av dessa ser riktigt fina ut, kanske inte superspännande men! Namnen är roliga iaf :)
Anna

2 Linnea - Makeup for Dummies:

Jag är helt tokig i lila lack nu. Bond with Whomever och Go Ginza skulle jag alltså gärna ställa till den lilla lacksamlingen :-)

Svar: Åh, kom hit och browsa runt bland mina lila lack :D jag har en diger samling!
Anna

3 Linnoest:

Essies lack är så sjukt bra! De tre översta i lila och rosa är galet snygga!

Ha en bra dag!

Svar: Tycker också den övre raden är himla fina!
Anna

4 Nailtastic:

Nja, den här kollektionen känns lite trist faktiskt. Inget av lacken lockar mig.

Svar: Inte så nyskapande, men några av lacken tycker jag ser fina ut. Dom är väldigt feminina hela bunten.
Anna

5 Felicia:

Gillar dom rosa tonerna, annars var det rätt tråkiga vårfärger! :)

Svar: Det grå kan vara snyggt tror jag!
Anna

6 JUNITJEJ:

Wow, vilka underbara färger!

7 Sleepy Elin:

Min kärlek till Essie-lack blir större och större för varje lack jag testar och jag tycker alla de här flaskorna ropar mitt namn :) Det blir en fattig vår...

Svar: Jag känner lite det samma med dom senaste lackkollektionerna. Både OPI, China Glaze, COlor Club och Essie har överraskat positivt på sista tiden. :p
Anna

8 Ann-Sofie:

Jag älskar Essielack och skulle definitivt kunna tänka mig flera ur denna kolelktion. Fina!

Svar: Jättefina! Många av dom känns väldigt klassiska.
Anna

9 ˟ Photospiration:

Fina färger!

10 ANNELI BERGMAN - KRISTALLKRONA:

Åh jag älskar dom!

KRAM!

Kommentera här: