En mysig spasöndag

 
Jag har jobbat och pluggat väldigt mycket på sistonde och kände att jag behövde unna mig en lugn kväll med lite hemmaspa. Jag började med fotbad med en mini badbomb från Bomb Cosmetics, och målade sedan tårna med Orly's nya lack High on Hope.
 
Sen blev det fuktmask från Oriflame, lite gurka på ögonen och sedan tvättade jag ansiktet med rengöringsolja från Sensai följt av rengöringskräm från samma märke. Att något sådant kan göra att man känner sig avslappnad och klar inför ännu en tråkig måndag gör det hela värt det, detta borde jag göra oftare! Ansiktsmasken ska jag berätta lite mer om i ett kommande inlägg, den gillar jag himla mycket!
 
Har ni någon skönhetsrutin när ni vill pigga upp er litegranna? Berätta gärna vilken din favoritansiktsmask är, jag vill testa nytt!

Kommentarer:

1 Beautybylinda :

Dermalogica skin hydrating masque är en gelmask som "sugs" upp av huden. Decleor hydra floral är en krämmask som ger massa fukt och kan även vara kvar över natten. Decleors herbal & clay mask är super djuprengörande men ändå lugnande. Dessa tre är mina favoriter :) de är lite dyrare men såå värt för de är super :)

Svar: Mycket intressant! Tack för tipsen, Dermalogica masken låter jättespännande!
Anna

2 Nina:

Älskar masker och är en riktig rutinmänniska med 4 olika masker på givna dagar som jag använder i veckan.

På söndagar använder jag Philosophys: 'lasting hope' instant refreshing moisture mask, underbar gelmask som verkligen återfuktar. Finns på Nordstroms.

På Tisdagar använder jag mask of magnaminty ifrån Lush som är en verklig djuprengörande mask som samtidigt inte torkar ut huden.

På torsdagar använder jag Liz Earle Intensive Nourishing Treatment Mask, som går att köpa på hennes hemsida (vet inte om märket säljs i sverige). Denna är ny för mig, jag brukar köra två återfukande och två rengörande masker per vecka.

På Fredagar så använder jag sedan Cupcake ifrån Lush om jag har den hemma (den är färsk och håller bara 3veckor så det är inte alltid jag använder den) eller så använder jag Body Shops Warming mineral mask.

Jag är sugen på att testa Dermalogicas skin hydrating mask för den har jag hört mycket gott om samt även Bare Minerals Exfoliating Treatment Cleanser som tydligen ska vara bra som mask.

Svar: Philosophy har jag bara hört gott om, deras hudvård ska tydligen vara suverän så det gör mig inte mindre sugen att du rekommenderar den :-)
Anna

3 Gelic' nail art:

Åh vilken myskväll. Jag borde också unna mig något sånt! :)

Svar: Absolut, det behöver man ibland!
Anna

4 Stephanie :

Jag har satt in rutin på att söndagar är det ansiktsmask, måndagar målar jag om naglarna (målar endast om dem om nagellacket jag använder flagnar av). Vill jag pigga upp mig lite så går jag iväg och simmar och badar ångbastu efteråt. :)

Svar: Skönt att ha såna rutiner, det har inte jag! Men jag testar så himla mycket produkter att jag tror att rutiner nog skulle göra att det gick långsammare (f.ex när alla nya kollektioner kommer samtidigt osv) :) Ångbastu låter nice, jag har studierabatt till ett spa så det kostar mig 50 kr per gång istället för flera hundra!
Anna

5 Ann-Sofie:

Såna kvällar är helt underbara, när man får rå om sig själv lite extra. Både kropp och själ mår gott av det! :-)

Svar: Ja absolut, bara få andas ut litegrann och slappna av.
Anna

Kommentera här: