Deborah Milano 5 in 1 BB cream

 
Deborah Milano har precis som alla andra märken hoppat på BB-cream trenden och släpper nu sin egen version i form av BB-cream 5 in 1 med SPF 20 som hjälper till att korrigera, utjämna, återfukta, skydda och agera "primer". Jag har fått hem den mörkaste färgen 03 Sand som är på tok för mörk (Och orange) för mig, men jag har testat ändå i hemmets lugna vrå för att kunna ge er ett litet utlåtande. BB'n finns i 4 nyanser, och jag tror att 00 Fair Rose hade varit en bättre match för mig.
 
Det första som slår mig är hur mycket denna kräm luktar, redan innan jag hade öppnat paketet så funderade jag på vad sjutton det var som luktade violgodis och upptäckte att denna var boven i dramat. Doften blir för mycket, tycker jag, så om man inte gillar eller tål starkt parfymerade produkter så är detta inget man borde kika närmare på.
 
 
I övrigt så tyckte jag att krämen var lätt att applicera, och man fick lätt till medel täckning. Den höll sig bra på huden men kändes lite kladdig, dock utan att se överdrivet flottig ut. Jag kände att jag behövde pudra lätt för att få bort den lite kladdiga känslan. Denna lämnar mig mest med "meh" känslor, för doften gör att jag inte kan använda den även om jag tycker att krämen i överlag har relativt bra egenskaper. 
 
Pris: 139 kr.
Mängd: 30 ml.
Finns hos: T.ex. Eleven.se
Mitt betyg: 2/5

Kommentarer:

1 Wysteriia:

Trist med helt fel nyans. Jag får så svårt att testa produkterna flera ggr när dom är för mörka, vilket jag alltid vill göra.

Trist med doft på produkten, får oftast bort för mig!

Svar: Ja det är i helt fel ände av färgskalan för min del, men så är det ju. Alla kan ju inte få den perfekta färgen för det tar för många resurser att jaga sån info! Men doften.. ja det är inte riktigt min stil även om det säkert finns någon som gillar det.
Anna

2 Michan- Beauty by M:

Oj vad orange! Min är inte alls så orange. Jag gillar den här bbcreamen riktigt mycket,men doften är verkligen ingen höjdare.

Svar: Har du samma färg? Min är riktigt orange! Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag testade den i ansiktet, verkligen inte min färg men vad gör man inte för bloggens skull :p
Anna

3 yasmine modell mamma och fru:

ha en fin söndag
KRAM

Svar: Tack detsamma!
Anna

4 Mikaela Sedell:

Härlig blogg, älskar skönhetstips! =)

Svar: Vad roligt att höra :-)
Anna

5 Caroline:

Och jag älskar ju denna doften! Men håller med om nyansen, blir inte så kul att testa när de är fel.

Svar: Jag tycker ju i överlag att man kan skippa parfym i denna slags produkter (Och gärna kräm också, för den delen). Onödigt! Jag använder ju ändå parfym, och dom som är överkänsliga har ju snart inga val kvar när allt är parfymerat så starkt :/
Anna

Kommentera här: