5 produkter till trötta dagar

 
Jag har nästan alltid fullt upp (På gott och ont), och då och då är jag mer zombie än människa om morgonen. Därför har jag fem produkter som jag alltid vänder tillbaka till under denna vinter för att återigen bli mänsklig när jag är som allra tröttast.
 
1. Mac Omega ögonskugga, perfekt till brynen för att rama in ansiktet. Fungerar även perfekt i globlinjen applicerat med en fluffig borste, öppnar upp ögonen och ger ett piggare utseende.
 
2. L'oreal Lumi Magique concealer ljusar upp mörka områden under ögonen och runt näsan. Ljusreflekterande, men inte extremt täckande så därför känns den lätt och trevlig på huden.
 
3. Gosh BB-cream är en sådan där BB-cream som jag kan slänga på om morgonen med fingrarna, utjämna huden och se fräschare och piggare ut på ett kick. Minus för att den bara har SPF15, men ett plus för nyansutbudet och enkelheten i användandet. 
 
4. En bra mascara! Jag har använd totalt galna knallblå Build up Mascara från Isadora när jag vill ha något lite roligare, och Max Factor 2000 Calorie när jag bara vill vara säker på att mascaran lever upp till mina krav. 
 
5. Vit eller nudefärgad kajal på vattenlinjen öppnar upp ögonen och tar bort rödhet som ibland kan uppstå när man är som allra tröttast. Fungerar även utmärkt att applicera vid tårkanalen och blanda ut för en highlight-effekt!
 
Vad fokuserar du mest på när du är som tröttast? Hår, makeup eller något helt annat?

Kommentarer:

1 Beautybylinda :

Jag brukar vara noga med basen. Är den snygg så ser man inte så trött ut :)

Svar: Jag ser så trött ut om jag inte har några ögonbryn, men min hud är rätt bra till att starta med!
Anna

2 Ninni:

Concealer är min bästa vän på mornarna...

Svar: Hear hear!
Anna

3 Mimmi:

Var hittar man bb-creamen?

Svar: Hos Matas eller lite varstans i Danmark!
Anna

Kommentera här: