Recension: Sigma Créme De Couture blush"Blackberry Essence"

 
När Sigma hade gratis frakt till hela världen under Black Friday så passade jag på att klicka hem deras "Macaron-inspired blush" i nyansen Blackberry Essence, en mjuk dammig blandning mellan lila, plommon och rosa. Den söta förpackningen är gjord av kartong och känns gedigen och samtidigt lite udda. Jag har ingenting som liknar detta rouge i min samling.
 
Formulan är matt och silkig men en aning torr. Nyansen blir till en mjuk dammig ljus lila på kinderna, en udda nyans som jag gillar! Om man överdoserar kan det dock se lite galet ut eftersom nyansen är lilatonad så det gäller att arbeta upp önskad täckning snarare än att blaffa på mycket på en gång. En söt produkt med en kul udda färg, jag hade dock önskat att formulan var mindre torr men det är oftast fallet med matta rouge. 
 
 
Pris: 12 dollar
Finns hos: Sigma Beauty (Affiliate länk)
Mängd: 3,5 gram
Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Anonym:

sjukt fint!!

2 Bam:

Verkligen vacker förpackning!

3 Dess/Drömteori:

Åh, stooort habegär!

Kommentera här: