Make Up Store - "Moscow" December 2013

 
December månads kollektion från Make Up Store heter Moscow, en kollektion som tagit inspiration i det eccentriska, udda och färgglada. Inspirationen är som kollektionens namn antyder Moskva och Ryssland som land. Vi snackar Babushkas, galna byggningar med grälla färger.. You name it! Jag har fått hem tre av produkterna från kollektionen och tänkte att vi kunde kika närmare på dessa efter vi har kikat på llite promobilder.
 
Med kollektionen kommer sminkväskor i tre olika storlekar, nail wraps, ett lack, tre skuggor, glitter eyeliner och något till läpparna. Jag har fått hem Slim Lipstick i färgen 401 Matte, en brunröd vampig läppe som passar årstiden perfekt. Skuggan Volga finner vi också i min ägo, en brun nyans med blått skimmer som känns både lätt att bära med samtidigt lite udda. Lacket Melissa är normalt inte min slags nyans med sin bronze-guldiga nyans men jag ska testa och rapporterar såklart vad jag tyckte.
 
 
 
Nail Polish - Melissa, Slim Lipstick - Matte 401, Microshadow - Volga
 
Microshadow - Volga
 
Slim Lipstick - 401 Matte och Microshadow - Volga
 

Kommentarer:

1 Emilie:

Åh jesus! (Gudstrogen som jag är...) Jag tror nog eventuellt att jag får ta mig en titt förbi MUS när jag är nere på stan nästa gång.Volga ser kanon ut! Och läppgunket sen, kanonsnyggt :)

2 Ann-Sofie/Colour it:

En hel del fint, jag gillar Volga och Dagger, och den glittriga eyelinern. :-)

3 Dess/Drömteori:

Det här är en så cool och udda kollektion, gillar promobilderna och ögonskuggorna!

4 Johanna:

Älskar skuggan Volga. Var nere på stan och skulle kolla på den igår men den var redan slutsåld!

5 Pernilla S:

Aaah.. det där läppstiftet. Så snyggt! Måste nog köpa.. :D

6 Camilla:

Läppstiftet ser ju fantastiskt ut! Och ögonskuggan Volga blir jag också nyfiken på. Även om det finns en del bruna skuggor med blå/turkos/grönt skimmer så verkar denna skilja sig lite genom att mer glittra i blått än ett jämnt skimmer?

Svar: Det finns skuggor som har ett mer jämnt skimmer ja, detta är lite mer "chunky" på ett finmalet sätt. Lite microglitter-aktigt!
Anna

7 Emelie:

Volga och läppstiftet bara MÅSTE hitta hem till mig. Så jäkla fina!

8 Ingrid:

Alltså, läppstiftet - sååå snyggt! Attans bara att jag liksom inte "vågar" sånna stift. :( Jag är liksom mer en lipgloss-tjej eller på sin höjd ett läppstift som är typ som min egna läppfärg.

9 Maria:

Amen nej, måste ha både skuggan och läppstiftet, min börs gråter.

10 Linda:

Åh läppstiftet ser helt fantastiskt ut!

Kommentera här: