Julen hos The Body Shop 2013

 
Julen hos The Body Shop 2013 innehåller samma tre serier som släpptes förra året; Ginger Sparkle, Cranberry Joy och Vanilla bliss. Min favoritserie är definitivt Cranberry Joy som har en mer bärig och frisk doft medans både Vanilla Bliss och Ginger Sparkle är lite mer mysiga och dova i tonen. 
 
Mina favoritprodukter är definitivt Cranberry Joy Body, Room & Linen Spritz (125kr/100 ml), Cranberry Joy Body Butter (195 kr/200 ml) och Vanilla Bliss Hand Lotion (150 kr/240ml). 
 
Vanilla Bliss är en serie vars doft består av mjuk feminin vanilj, The Body Shop beskriver doften som "läckert lyxig och varmt väldoftande med noter av vaniljstång, karamell och vaniljkräm". En riktigt mysig och varm doft som är avslappnande samtidigt som den är uppfriskande. Gillar!
 
Ginger Sparkle är inte alls min grej med sin lite jordiga dova doft, gillar du inte kryddigare dofter så är detta inte något för dig. Jag tycker att den blir lite för mycket, men jag gillar ju normalt också mer citrus-fräscha dofter så det är väl egentligen inte så underligt. 
 
Vid köp av en Hand Cream eller Lip Dome så går 10 kr per produkt till "Flicka"-kampanjen som kämpar mot könsstympning och barngifte i Etiopien. Kampanjen gäller t.o.m. den 31 December så om man vill shoppa och stötta en bra kampanj samtidigt så har man fortfarande tid kvar!
 
Har ni shoppat några av The Body Shop's julprodukter? Vad tycker ni? Hojta till med vilken av produkterna som ni gillat lite extra. 
 
Cranberry Joy Body, Room & Linen Spritz (125 kr/100 ml).
 
Vanilla Bliss, Cranberry Joy och Ginger Sparkle Body Butter (195 kr/200 ml)
 
Ginger Sparkle, Cranberry Joy & Vanilla Bliss Hand Cream (65 kr/30 ml)
 
 

Kommentarer:

1 Melinda:

Jag vill också ha det :D Lukar vanillia bliss gott??

2 Lotta:

God Jul!

Kommentera här: