Essie Vinter och Luxeffects 2013

 
Essie's Vinterkollektion landade hemma hos mig för ett par dagar sedan ihop med glitterkollektionen Luxeffects, jag tänkte att vi kunde kika på lite flaskbilder. Rek. pris för alla lack är 129 kr/stk och skulle mer än gärna finnas ute i butik just nu. Lacken säljs hos Kicks & Åhlens.
 
Lux Effects innehåller tre glitterlack, ett skimmerlack och ett lack med vad som liknar små guldiga flagor. Jag är helförälskad i nyanserna på det blå och det rosa så jag har på känn att dom ska testas först. Skimmerlacket Pure Pearlfection kan bli antingen sjukt snyggt eller fruktansvärt gammeldags beroende på hur man matchar det, vi får se om jag får till en lyckad kombination.
 
Vinterkollektionen innehåller fyra lite mer murrigare lack i rött och grönt samt ett dovt lila och ett mintblått lack med silvrigt och ljusblått glitter som dock inte är så framträdande. Jag kommer göra en jämförelse på röda glitterlacket Toggle to the Top då jag tycker att det liknar förra årets lack Leading Lady, men hur tätt på varandra dom är får vi väl se senare när jämförelsen kommer. Det finns en hel del godbitar! Ser ni några lack ni gillar?
 
Set In Stones och Pure Pearlfection
 
As Gold As It Gets, Stroke of Brilliance och A Cute Above
 
Mind Your Mittens, Warm & Toasty Turtleneck och Parka Perfect
 
Shearling Darling, Sable Collar och Toggle to the Top
 

Kommentarer:

1 Camilla:

Alla de här lacken ropar mitt namn skithögt! Hur sjutton ska en kunna välja?!

2 Dess/Drömteori:

Set in stones ser så fint ut!

Kommentera här: