Årets favoriter 2013: Makeup

Jag tänkte att det kunde vara roligt att kika närmare på mina absoluta favoritprodukter från året som gått, med fokus på makeup. Om jag känner för det så kommer det även dyka upp ett inlägg med andra favoriter (Hudvård, Hårvård etc). 
 
Foundation: Mac Mineralize Moisture SPF15 är en riktigt trevlig foundation som jag tycker fungerar både till fest och vardags, lättapplicerad, lättblendad och ger huden en naturlig makeover.
 
 
Mineralfoundation: Idun Minerals mineralfoundation i nyansen Jorunn, en trevlig lättjobbad foundation som ser jättefin ut på huden. 
 
Borste: Sigma F80 är och fortsätter vara min absoluta favoritborste, hur mjuk som helst och ger fantastiskt resultat. Jag använder min till foundation. 
 
Concealer: Collection 2000 Lasting Perfection Concealer, kan användas under ögonen, på plitor, till rodnader.. Ja, allt! Har hög täckning men känns lätt. 
 
 
Ögonskuggeprimer: Too Faced Shadow Insurance. En mycket bra ögonskuggeprimer som har fungerat lika bra för mig i år som alla andra år, håller skuggorna på plats igenom nästan allt.
 
Ögonskugga: Mac Omega Eyeshadow, en matt skugga som fungerar bra till både ögonbryn och till ögonlocken och har en underbar silkig formula. Skuggan kan ses på bilden nedan längst ner i det vänstra hörnet.
 
 
Eyelinerpenna: Anastasia Covet Waterproof Eyeliner sitter verkligen som berget och är trevligt krämiga och lätta att applicera. 
 
Cake Eyeliner: Make Up Store cake eyeliner har jag gillat i många år och fortsätter med det, en mycket trevligt cake eyeliner som ger nattsvart resultat.
 
Mascara: Mac Zoom Waterfast Lash fattade jag faktiskt tycke för även om jag normalt inte använder vattenresistenta/vattenfasta mascaror. Smular inte, sitter bra!
 
Palett: Sleek i-Divine Acid palette, alla mina neonbehov i en liten kompakt palett. Älskar!
 
 
Ögonbrynspenna: Anastasia Brow Wiz, hands down en av dom absolut bästa brynpennorna jag har testat.
 
Ansiktsprimer: Isadora Undercover face primer, trevlig primer som fungerar bra till alla foundations jag har testat. Förlänger hållbarheten och håller allt på plats under dagen. 
 
Shadingprodukt: Nyx Blush i nyansen Taupe ger den mest perfekta och naturliga resultat när det kommer till shading för oss blekfisar. 
 
 
Rouge: Mac rouge i nyansen Supercontinental har varit mitt absolut mest välanvända rouge, synd att det är Limited Edition.
 
Puder: L'Oreal Nude Magique BB Powder, ett trevligt silkeslent puder som fixerar foundation väldigt bra och som ger trevligt len porslinshy.
 
 

Kommentarer:

1 Viktoria:

Bra favoriter :)

2 Emelie:

Det är så kul när det börjar komma upp sådana här listor på bloggarna i slutet av året och man får se vad som gillats lite extra! :)

3 Maria:

Åh, är också väldigt förtjust i L'Oreals Nude Magique BB Powder, superbra till riktigt lågt pris.

Kommentera här: