Adventstävling 2 - Maybelline Colorama Brocades

 
I adventstävling nummer två står två nagellack från Maybelline Colorama's "Brocades" kollektion på högkant, blå Beaming Blue och guld/roségulds-färgade Knitted Gold. Bägge lack har varit utsålda nästan överallt så jag köpte två när jag såg dom på jobbet för att kunna dela med mig till er. 
 
För att vara med i tävlingen ska du skriva en önskerubrik nere i kommentarsfältet på ett inlägg du gärna skulle vilja se på bloggen. Bara fantasin sätter gränser! Detta ger mig lite ideer till inlägg och jag kan skapa mer innehåll som ni gärna vill se.
 
Svara på frågan innan den 15:e December kl 09.00 och se till att ange en giltig email-adress. Bidrag utan email-adress diskvalificeras. Tävlingen är öppen för deltagare i Sverige och Danmark.
 
Vinnaren av adventstävling 1 är dragen och det blev Carolina Hjelm som har fått ett mail. 

Kommentarer:

1 Camilla:

Som jag har letat efter Knitted Gold! Min önskerubrik är "Skönhetsbloggandet - från början till nu". Jag tycker det är så himla roligt att läsa om hur tanken föddes och hur det började. Du kanske har skrivit om det redan, men nu när du har kommit ännu lite längre kanske det kan vara roligt att skriva om det (igen).

2 Sofies skönhetsblogg:

Åh, vilka härliga priser!

Och jag har ju sån dålig fantasi när det gäller sånt men kanske "5 Must Have från..." och så att du väljer ut dina fem favoritprodukter från olika märken.

Några märken som skulle vara roliga att se är MAC och Make Up Store men även mer budgetvänliga såsom IsaDora och Maybelline!

3 Charlotta:

Kanske ett inlägg om bra webbshoppar. Är ständigt på jakt efter nya guldkorn med intressanta sminkmärken! :)

4 Ellen:

Det vore superkul och se vilka som är dina 10 favorit produkter och varför. Jättekul att läsa för sen kan man hitta en ny favorit.

Super rolig tävling, älskar din blogg!
Kramar

5 Bella:

Jag skulle vilja ha ett inlägg om eBay eller tips på ställen man kan köpa billiga saker till naglarna! :)

6 Johanna:

Jag skulle gärna läsa om dina Topp 3 favoriter i olika kategorier samt sminktips.

7 Marie Eriksson:

Favoritprodukter!Det vill jag läsa om.

8 Annika L:

Snygga ögonbryn vill jag läsa om - hur man får en snygg form och fyller i dem på bästa sätt!

9 Elsa Moberg:

Min önskerubrik skulle vara att du visade hela din smink kollektion!

10 Tina:

Då jag vet att du bor i Danmark vill jag gärna läsa mer om danska märken och danska trender överhuvudtaget. En shoppingguide för Köpenhamn hade också varit uppskattad! Och en spaguide för hela Danmark kanske! :-)

11 Agnes:

Min önskerubrik vore nog "Budget och lyx, hur stor är skillnaden?" Och t.ex jämföra nagellack från Isadora och Dior och då se om det egentligen är så stor skillnad. :)

12 Mrs Data:

Jag älskar dina temsminkningar och skulle gärna se mer sådant. Inspirerat av en favoritfilm eller favoritbok kanske?

13 Elin:

Bästa basen-Concealertips för blekisar. Var och fick sminkning hos Clinique igår men det blev problem då det blev dags för att dölja mina mörka ringar under ögonen, jag är på tok för ljus för att någon av deras märken skulle fungera. Så tips om det :)

14 Jennifer T:

Det skulle vara roligt om du skulle skriva om tips på julklappar till syster, mamma, flickvän mm. Även då budget och lyx produkter =)

15 Ann-Sofie/Colour it:

Kul tävling. Jag skulle vilja ha en snygg vardagsmakeup och en festligare makeup för oss 40+are. ;-)

16 Anonym:

Åh så fina lack!!
Något jag önskar att du skriver om är hur en vanlig dag ser ut, gärna "en bild i timmen"! :)

17 Mia:

"Produkter som jag köper om och om igen"

Ständiga favoriter som du alltid gör slut på och alltid ser till att ha hemma, det skulle jag gärna vilja läsa!

18 Maria Oscarsson:

Jag skulle vilja se mer nailart :) Gärna tolkningar av saker, som sminkningarna du har gjort på senare med leage of legends karaktärer. Jag älskar tolkningar av saker för då får man verkligen se kreativitet och få en "ÅH! Sådär kan man ju göra" - känsla och det är så himmla roligt att få nya ideer och bli inspirerad som läsare.

Och så ääälskar jag ju nagellack :o)

19 Dess/Drömteori:

"20 favoritläppstift - 20 Swatches!" :D

20 Therese:

Jag är säkert jätteensam om att vilja läsa om det här, men jag skulle otroligt gärna vilja se ett inlägg om hur man sminkar ett ansikte rundare..hur man trollar bort dom där "insjunkna" kinderna som alla alltid bara framhäver i alla sminkinstruktioner.

21 annsofie:

gärna lite mer tips på riktigt bra hudvårdsprodukter!

22 Pia:

Min önskerubrik är "Den enda produkt jag behöver! ":D

23 Ullis:

Jag skulle vilja läsa "Om jag bara fick välja 10 lack att använda för resten av mitt liv så skulle det bli dessa..."

24 Maja:

Jag skulle vilja läsa: "De 10 bästa produkterna jag någonsin köpt och de 10 sämsta."

25 Fröken Frodig:

"10 blingigaste lacken jag äger" med tillhörande bildspam :)

26 Merja:

"Mina bästa budget..." och tips på budgetpenslar, budgetsmink, budgetlack, budgetrengöring, budgetwebshoppar, ja everything budget =)
Kanske borde ändra svaret till "Everything budget" =)

27 Lotta:

Jag skulle vilja läsa om; Så sminkar du dig snyggt 45+, Bra tips och trix för 45+.

28 mathilda eriksson:

"Mina topp 10 lack" jag ääälskar nagellack och skulle vara sjukt kul och se dina favoriter :)

29 Ida:

"Produkter jag inte kan leva utan" hade varit kul!

30 Karin:

Jag älskar att läsa om favoriter. Allt från vardagsfavoriter, de där extra lyxiga produkterna man inte klarar sig utan och de där budgetkapen man förundras över hur bra de kan vara.
Allt som man verkligen använder, om det så är bomullsrondeller som den absolut bästa mascaran.

31 Lackert:

Wow vilka lack, inte sett dom nån stans.
"10 bästa & sämsta skönhetsprodukterna du köpt" Oftast så läser man ju om dom bästa men hade vart kul att läsa ett inlägg med både dom bästa & dom sämsta, å så klart varför dom är bäst/sämst

32 Emelie:

"Såhär handlar man från eBay" hade jag velat se ett inlägg om :) Och hur du började skönhetsblogga såklart! :)

33 Annefia:

Åh vilka vackra lack! Eftersom alla kommit med så bra förslag på skönhetstemat tänkte jag önska mig nått off topic, typ "Tinas bravader", "Första hösten med Tina" eller nått annat som innebär en massa valpbilder.

34 Josephine:

Min önske rubrik är "Jul/ nyårsfesten" skulle vara super kul att få lite tips och idéer nu inför jul och nyår!

35 Annika:

"5 (alt.10 eller vilken siffra som helst egentligen :)) av de värsta smink-misstagen och hur du undviker/fixar dem"

Kram kram.
XOXO

36 Hanna:

Åååh underbara.
Jag är en riktig sucktare för före och efter inlägg. Hur var din hy tex innan du började med olika skönhets varorna? Hur ser dina naglar ut när du inte gör något med dem osv.

37 Amelie:

Jag skulle älska att läsa om "Budget och lyx, vad är värt att betala för" och speciellt en som jämför foundations!

38 Frida:

Min önskerubrik:
"Endast 3 produkter, livet ut."

Om du bara fick använda 3 produkter för skönhet för resten av livet, vilka skulle det då vara? Jag skaffar hela tiden nya skönhetsfavoriter och har väldigt många av dom. Att begränsa sig till 3 produkter som man ska använda för alltid och som man inte får byta ut är svårt.
Har sett liknande inlägg och det är så roligt att läsa dom!
Självklart skulle det ju inte hända att man var tvungen att begränsa sig till ett visst antal produkter som man aldrig fick byta ut, men det är väldigt roligt att leka med tanken tycker jag =)

39 Anna-Märta Stålnäve:

Jag skulle vilja se lite tips om skönhetssiter som har olika typer av "erbjudande" eller rabatter just nu och dina specifika tips på vad du skulle köpa från just den siten. Tex rada upp 3 olika erbjudanden som gäller just nu och sen ett personligt tips från dig vad du själv skulle beställa från just den siten. Gärna utländska eller lite udda siter som man inte tänker på i första hand.

40 Emelie:

Jag har något av en fascination för listor och teman av olika slag, och jag ser gärna listor över både bra och dåliga saker, rekommendationer, anekdoter osv osv. Typ "5 bästa blå produkter inom ögonsmink" eller vad som helst. Tycker också det kan vara jättekul att läsa om skönhetsmissar och sånt, typ mellanstadiets "kakig-ljusblå-ögonskugga-upp-till-ögonbrynet"-metod, som jag själv nog kan ha gjort mig skyldig till i svunna tider... :D

41 Viktoria:

"Alla mina E-bay fynd"

Älskar när du delar med dig om bra saker man kan hitta där. Förra gången blev det två köp av det du listade :D

42 frida:

mitt önskeinlägg skulle vara 10 bästa och värsta skönhetsprodukter all time :)

43 Emelie:

Det är få som inser magin bakom organiska smink- och hudvårdsprodukter!

Jag skulle vilja se tio i topp organiska produkter enligt er!

44 isabella:

jag hade vela se ett inlägg om en sminkning, som du skulle anpassa för olika åldrar. 15, 25, 45, 65 eller nå sånt. samma/liknande färger men med tips på varje, vad som "passar" bäst till kanske den hudtypen/rynkor som man fått när man blivit äldre :)

45 Sofie - Smink & Skönhetsblogg:

Mina önskeinlägg är där du visar alla dina MAC-produkter. Älskar det märket! :)

46 Johanna T.:

Jag är gärna med =) Jag tycker att det skulle vara roligt att se vilka produkter du inte gillar och som inte är värda alla hype som den får.

Ha det fint!

Kommentera här: