Recension: Mac"Tease your tastes"Cremeblend blush

1_5215f7d09606ee149fc961d8 2_5215f7d4e087c3347a92d258 3_5215f7d7e087c324ff613b08
Med Mac's höstkollektion Indulge som släpps den 8e September kommer två så kallade "Cremeblend blushes". Det ena rouget heter Glamour feast och beskrivs som "Deep rose" och den andra som ni kan se på bilderna ovan heter Tease your tastes och beskrivs som "Soft neutral pink".
Krämrouge applicerar jag som oftast med en duo-fiber borste (Stipplingborste helst) för att det inte ska bli allt för pigmenterat, krämrouge kan vara rätt pigmenterade och lätta att överapplicera. Applicerar jag det med fingrarna blir det för pigmenterat och jag får inte samma kontroll med en syntetiskrouge borste som jag får med en stipplingborste. Tease your Tastes passar mig perfekt även om jag är väldigt ljus och oftast har problem med att rouge är lite för mörka och ser onaturliga ut på mig.
Rouget har riktigt trevlig hållbarhet och sitter på plats under dagen utan att flytta på sig som vissa lite mer oljiga krämrouge ibland kan göra. Bra nyans för dig som vill ha en neutral vardagsfärg! På läpparna har jag nya Color Chock från Isadora för er nyfikna.
pony_5215fa88ddf2b31eb88ea1ff
Pris: 240 kr.
Finns från: 8e September och 8-10 veckor framåt.
Finns i: Två nyanser i Indulge-kollektionen
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Indulge LE (8e September) – Produktswatches […]

Kommentera här: