Recension: Isadora Eyeshadow Palette "Highlands"

 
Det är mycket Isadora på bloggen just nu men så blir det ju när det släpps många produkter samtidigt. Från höstkollektionen "Color Chock" kommer ögonskuggepaletten Highlands, en välbalanserad palett med både matta, skimriga och glittriga skuggor i neutrala nyanser. 
 
Alla skuggor är välpigmenterade och lättjobbade men skugga 2 och 4 är riktigt glittriga och kanske inte något till vardagsbruk om man gillar neutrala skuggor. Dom glittriga skuggorna appliceras bäst på en lite klistrigare bas (Nyx Jumbo pen eller krämskugge-stift) för att dom ska hålla allra bäst och se snyggast ut. Resterande tre skuggor funkar utomordentligt utan klistrig bas (Jag använder dock alltid primer). Riktigt trevlig palett som funkar bra inte bara till vardags men även till fest!
 
 
 
Finns hos: Åhlens, Kicks etc.
Pris: 179 kr
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Ann-Sofie/Colour it:

Den är galet snygg! Jag som inte har så lätt att ta mig in till stan undrar när den finns att köpa på nätet? Vet du det? För den finns inte på Kicks.se nu.

Svar: Bra fråga, den ska finnas ute i butik nu så det borde inte ta länge innan dom dyker upp på nätet också!
Anna

2 Sandra - nagellacksnörd:

Jättesnygg! Vill verkligen ha den här! Hoppas att min bas fungerar, Lumenes primer använder jag. Har du tips på klistriga primers att beställa på nätet annars?

3 Linda:

Hej jag undrar om du kunde tipsa om genomskilniga mascaror, alltså sånna som inte ger någon färg utan bara håller de på plats efter böjt de?:)

4 Mima:

På tal om ögonskuggor och eftersom du verkar ha koll.... vilka märken har ögonskuggepaletter med aprikosa/persikofärger? Jag har gått i olika affärer och tittat men jag har inte hittat. Jag såg att the body shop hade en monoskugga i fin aprikosfärg men jag söker en palett med flere olika nyanser.
Tacksam för svar! :)

Kommentera här: