Recension: Anastasia Catwalk palett

 
Anastasia Beverly Hills är ett märke som jag mest förknippar med bra ögonbrynsprodukter men nu släpper märket en ögonskuggepalett vid namn "Catwalk". Paletten har en helt underbar förpackning med små fluffiga leopardprickar på framsidan och neon-print på insidan. Inspirationen kommer precis som namnet antyder från en Catwalk eller en modevisning där det oftast är avancerade ljusshower, spännande markerat smink och kläder från kreativa designers.
 
Själva skuggorna går i trevligt varma jordnära nyanser som jag är säker på passar dom flesta med skimriga skuggor och tre matta nyanser (Beauty Mark, Day Rate och LBD). Paletten innehåller 10 skuggor som går att variera i all oändlighet. Ett gäng sminkningar med denna palett dyker säkerligen upp så småningom!
 
 
Mina favoriter är definitivt lila skimriga Strut som skiftar över i brunt, persikofärgade Scout som dessutom innehåller ett finmalt guldskimmer samt ljusa gammelrosa Day Rate som är en utomordentlig färg till att tona ut skarpa kanter på andra skuggor med.
 
Catwalk-paletten har redan blivit en storfavorit här hemma, jag testar en ny kombination nästan varje dag och upplever hållbarheten som mycket bra. Mitt enda klagomål är att spegeln i locket inte hålls uppe av gångjärn eller liknande så om man tar med den på resa måste den ställas upp mot något för att spegeln ska vara användbar, men det är väl egentligen petitesser.
 
Call Back, Strut, Scout, Beauty Mark och LBD
 
Day Rate, Couture, RTW, 10k och Pose
 
Pris: 445 kr.
Finns hos: T.ex. Nelly.com, Eleven.se
Mängd: Matta skuggor 1 gram, skimriga skuggor 0,86 gram
Mitt betyg: 5/5.

Kommentarer:

1 B R O W N S U G A R:

Åh jag gillade nog Scout & Strut mest :} Så fina!

Svar: Ja! Huuuur fina som helst!
Anna

2 Gelic' nail art:

Vilka fina skuggor, varenda en känns användbar! Det brukar annars vara en nackdel med såna här paletter, dvs att det finns en eller några färger som man ganska troligt inte kommer använda så mycket :D

Svar: Ja det brukar alltid finnas en utstickare som inte riktigt passar in men denna är överraskande bra balanserad :-)
Anna

3 Ann-Sofie/Colour it:

Åhhh vilka underbart vackra nyanser. Synd att den var så dyr, annars hade jag velat köpa den.....;-)

Svar: Ja priset är lite saftigt men man får ju med en del nyanser så jag tycker att man får mycket för pengarna :-)
Anna

4 Dess/Drömteori:

Jättefina!

Svar: Ja jag kan bara vara enig :-)
Anna

5 Ninni:

Sketafin, men hoppar nog över för jag har så många liknande färger. Men fin är den...

Svar: Mycket användbar skulle jag säga!
Anna

Kommentera här: