NOTD - Essie "Boom Boom Room"

 
Näst sista lacket från Essie's Summer Neons kollektion som jag har kvar att testa är ljust tuggummi-rosa "Boom Boom Room". På bilderna har jag tre tunna lager lack och lacket är swatchat helt själv utan den vita bas som Essie föreslår att man använder till hela kollektionen (Ain't nobody got time for that..).
 
Detta var en av dom mer lättjobbade lacken i kollektionen tyckte jag och efter tre lager hade jag perfekt täckning utan borstmärken eller liknande. Lacket torkar halvmatt men jag har lagt ett lager av Sally Hansen's topplack Mega Shine ovanpå eftersom jag var på glansigt humör idag. Riktigt fint även om jag inte tycker det är neon alls!

Kommentarer:

1 Evelina:

Ååh jag älskar alla rosa nagellack. Men denna färg har jag inte :O måste köpas haha :)

2 Gelic' Nail Art:

Nä, neon är det inte ens i närheten av! Dock var det fint och tuggummirosa nästan. Trevlig färg.

3 Tina (Beleza):

Har fortfarande inte testat mitt ex av boom boom room men blev ju sugen nu.
Och det där med vit bas: Ja det kanske blir bättre men vem orkar som sagt. Vita nagellack är så sjukt jobbiga dessutom.

Svar: Precis, vita lack blir alltid ojämna tycker jag så det är inget man kan snabbapplicera innan man lackar. Dessutom blir det aldrig bra med för många lager!
Anna

4 Dess/Drömteori:

Åh.. jag är lite svag för Barbierosa lack.

Svar: Det är kul för det är jag absolut inte, jag älskar lila så att jag skulle gilla detta så mycket kom lite som en shock :p
Anna

5 Beautybylinda:

Nä inte alls neon, men hur snyggt som helst ändå ju :)

6 Beautybylinda:

Nä inte alls neon, men hur snyggt som helst ändå ju :)

Svar: Enig!
Anna

7 Bam:

Detta lacket är ett perfekt exempel på att ett lack inte måste vara komplicerat för att vara snyggt. Less can be more, sometimes! :D

Svar: Precis min tanke!
Anna

8 Linnea:

Jag behöver verkligen inte fler rosa lack, men alltså, måste ha!

Svar: Jag dras mer mot lila och blå lack och det är sällan jag gillar rosa men detta är en storfavorit!
Anna

9 B R O W N S U G A R:

Jag älskar detta! Neon eller ej ;)

Svar: Man tycker ju ändå att det borde vara neon med tanke på kollektionens namn, men jag älskar detta. SÅ fint!
Anna

10 Hannah:

Wow det nagellacket var sjukt snyggt!

Jag undrar om du vet någon nät shop inom Europa (helst så man slipper tull, moms osv) som säljer nyx för att det allra mesta kostar ju så mycket mer i Sverige än online.

Kram :).

Svar: Eleven har en del Nyx produkter och om du är i Stockholm så finns det en nyx butik i Gallerian. http://eleven.se/nyx-cosmetics-b475.html Annars brukar jag beställa enstaka produkter från eBay, bara man håller sig under moms/tull-gränsen som väl ligger på runt 80 kr (Dont quote me on that, kan inte komma ihåg 100%). Det är billigare via eBay men snabbare via eleven!
Anna

Kommentera här: