Recension: Sleek True Colour Lipstick "Tangerine Scream"

 
Jag suktade efter knalligt brandorange läppstift och efter några vändor på Twitter med goda råd från mina kära bloggkollegor så landade valet på Sleek's True Colour Lipstick i färgen Tangerine Scream. Knalligt deluxe, läpparna lyser nästan.. och jag älskar det (såklart). 
 
Till sommaren matchar jag detta med ungefär allt! Formulant på läppstiften känns lätt, krämig och fuktgivande, och läpparna får en trevlig glöd samtidigt som den krämiga formulan inte framhäver eventuella torrflagor. Håller himla bra, men såklart inte lika bra som ett matt läppstift som suger sig fast i läpparna på ett helt annat sätt. Jag är faktiskt riktigt imponerad över hur lättapplicerat det var, hur trevligt det kändes på läpparna och hur hållbarheten var. Jag har jagat swatches på hur detta jämför sig mot Mac's Morange, och det verkar som att dom mer eller mindre är precis likadana. Plus för er som vill testa något lite annorlunda men inte vill lägga för mycket pengar!
 
Jag köpte mitt på eBay men det finns även att köpa i Sleek's webshop! Finns ett par bilder på min Instagram på hela mitt ansikte när jag har detta på, jag heter MakeupbyHoni.
 
 
Pris: 6,49 dollar.
Finns hos: Sleek etc.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Skincare by Malin R:

Sjukt orange och skrikigt! Det är så otroligt snyggt på dig, men jag kommer nog inte undan med så mycket orange.

Svar: Varför inte? Man kan ju applicera ett läppbalsam först och så ett tunnt lager av detta så blir det lite mer vardagligt om det känns allt för skrikigt :)
Anna

2 Ninni:

Det är nästan självlysande! :-)

Svar: Ja herregud ja, helt galet men jag är ju lite galen jag också så why not ;)
Anna

3 Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog:

Ser riktigt härligt ut och det blir nog super snyggt till sommaren :D

Svar: Tack! :-) tror också det blir en storfavorit här när det blir lite varmare.
Anna

Kommentera här: