Recension: Isadora 6-in-1 Clear nail gel

 
Jag har varit ute på diverse kortare resor ner till Tyskland (Ni vet ju allihop att jag huserar i Danmark sedan 5 år tillbaka) och till pojkvännens familj så jag har försökt packa lätt, och Isadora's nyhet 6-in-1 Clear Nail Gel har fått följa med som ett slags allt-i-allo bas/topplack. För att jämföra så kan jag rapportera att jag normalt använder Seche Vite + Isadora Second nail, eller Sally Hansen Megashine + Seche Base. 
 
Såna här allt-i-ett produkter brukar väldigt sällan falla mig i smaken, men jag gillar iden och tycker att det är så smidigt att man bara behöver en flaska istället för två eller tre om man är ute på språng mycket. Som topplack tycker jag att det fungerar helt okej, det torkar relativt snabbt (Dock inte lika snabbt som mitt SV) och förlänger hållbarheten på min manikyr en hel del. Mitt problem är att glansen mattas ner efter ett par dagar för min del, och då börjar det se lite tråkigt ut. Som baslack fungerar det helt okej och skyddar nageln från missfärgningar. Helt ärligt så föredrar jag min Seche vite/Second nail kombo över denna men den kommer säkerligen smyga sig ner i resväskan under kommande äventyr också.
 
Finns hos: Åhlens, Kicks etc.
Pris: 79 kr.
Mängd: 6 ml
Mitt betyg: 3/5.

Kommentarer:

1 kerstin:

Kul att läsa! Vi tycer nästan exakt likadant, jag föredrar också Seche vite/Second nail-kombinationen :)

Svar: Vi brukar ju tycka rätt lika du och jag :-) Second nail/SV är oslagbart..
Anna

Kommentera här: