Too Faced Höst - The Art of Sexy

Too Faced's höstkollektion heter "The Art of Sexy", och innehåller massor av godbitar. Det enda jag verkligen saknar är dom klassiska fina Too Faced paletterna som vi blivit bortskämda med under senare år. Dom har alltid varit så välsammansatta och genomtänkta tycker jag, men det kanske var dags för en kollektion där paletterna inte var i fokus. Paletten i kollektionen har varit en vagel i ögat för Too Faced verkar det som, för först kom den inte alls med och togs bort från alla promobilder p.g.a något med produktionen. Sen kom den med iallafall, men nu var det inte tid att få den med någonstans. Den är del av kollektionen, men ändå inte! Förvirrande, absolut. 
 
Några av produkterna är dessutom produkter som har varit med sedan tidigare, f.ex Better than false lashes och Perfect Eyes pennorna. Allt är dock nytt för mig, så jag hoppas att jag kan hitta alla grejer i en butik någonstans här i Danmark så jag kan swatcha lös. Mascaran och en av ögonpennorna har jag fått hem, så det kommer dyka upp lite swatches och korta omdömen om dessa snart. Mascarahylsan känns otroligt tung och gedigen, vilken lyxkänsla.
 
Viola hade ett av läppstiften vid namn Juicy Melons (Hahahaha, vilket namn!) , så det fick jag se in action i Riga. Maken till tung lyxig hylsa, och innehållet  verkade inte fy skam det heller. Såg verkligen mjukt och fint ut på läpparna. 3 way pennan ser dessutom otroligt spännande ut!
 
Låt oss kika på promobilder!
 
 
Lash Injection Mascara, 220 kr
 
 
     
3 way pen. 220 kr

Better than false lashes, 395 kr

Perfect eyes eyeliner, 195 kr (Finns i 9 nyanser)

Perfect Lips Lipliner, 175 kr


La Créme Color Drenched Lip Cream, 210 kr (Finns i 15 nyanser)

 


The Return of Sexy Eye Palette, 475 kr.
 
 

Kommentarer:

1 roxcat:

Jag har ju redan klickat hem ett par av läppstiften som jag verkligen gillar! Och om jag känner att jag är värd det kanske det blir en palett så småningom, jag är lite svag för mittendelen.. =)

Svar: Jag tycker att dom tre individuella delarna i paletten påminner mycket om Estee Lauders 5skuggepaletter som jag gillar så mycket, dom känns så himla lyxiga. Jag ska kika efter swatches!
Anna

2 Ninni:

Skuggpaletten är helt ljuvlig, jag har inte riktigt fallit för deras paletter förut konstigt nog...

Svar: Som jag skrev till Roxcat så är det kanske för att dom påminner om Estee Lauders paletter? :p dom är ju lyx-deluxe, lite annorlunda än vad Too Faced's grejer har varit förut.
Anna

3 frida svensson:

jag är sjukt sugen på den ögonskuggspaletten. alla perfekta färger för hösten.

men även läppstiften!
äh, jag vill ha allt i höstkollektionen!!

grymt inlägg.

kram frida

Svar: Tack! :) Jag gillar också paletten, tycker det verkar vara många fina färger. Den verkar dock vara lite för skimrig/glittrig för min smak!
Anna

4 Julia, June's abstracts:

Najs, jag gillar att paletten ser lite mer high end-lyxig ut än den brukar.

Svar: Jag gillar't också! Roligt att dom testar något nytt!
Anna

5 Linda:

Skugg paletten liknar ju Estee lauders paletter, eller iaf hur de ser ut inuti. Känns som många börjar få ont om nya idéer tycker jag alla kopierar allt typ

Svar: Ja! Så är det inte bara jag som reagerat på det. Men det är roligt att dom testar något nytt tycker jag.
Anna

Kommentera här: