Oriflame - Paradise parfym

 
Vid Oriflames pressvisning under Riga-resan fick vi en stor goodiebag med grejer, och där fanns bland annat parfymen Paradise (370 kr) som fångade mitt intresse på grund av sitt dyra, lite exklusiva utseende med en kork liknande en kotte och sin rosa vätska. Själva doften är lite mer komplicerad än flaskan ser ut, och under helgen blev den bland annat beskriven med orden smörkniv, bastu, slöjdsal, regn samt regnig skogspromenad. Den drar mycket åt det träiga hållet men hålls uppe av jasminens blommiga sötma som förhindrar träet att ta över helt.
 
Nu tycker ni kanske att det låter skitmysko att gå runt och lukta slöjdsal eller bastu. Jag gillar den hemtana lite mysiga varma träiga doften, som på ett sofistikerat sätt för mina tankar till mina yngre dagar och den där frihetskänslan man hade när man bara kunde dra runt i fuktiga norrländska skogar efter skoldagens slut. Jag gillar't, men den är inte för alla. Nu ska jag gå och ställa min flaska vid min Versace Bright Crystal som jag tror den kommer passa bra ihop med!
 

Kommentarer:

1 Ninni:

Mycket fin flaska!

Svar: Ja den känns verkligen lyxig och gedigen, korken är jättevackert gjord :)
Anna

2 Linda:

Åh så fint att ha lyxiga och vackra parfymflaskor framme :)

Svar: Visst är det :-) Det är så roligt att välja doft om morgonen.
Anna

Kommentera här: