Organisation overhaul!

Jag och min bästa vän Heidi tog en snabb tripp till Ikea igår för att pausa lite från vardagens bestyr och få gå runt i lugn och ro och bara vara. Jag var på jakt efter någon slags plastinsats till mitt sminkbord för att kunna organisera upp mitt smink bättre, och det var inte det lättaste. Dom hade en vit, som var för stor, en i hårdplast (akryl) som var sjukt dyr (250 spänn för att organisera mitt smink, no way!). Till sist hittade vi dock en insats till lådor som heter Antonius som passade hur bra som helst, så jag tänkte egentligen bara bjuda på lite bilder. Mitt sminkbord heter Malm och kommer också från Ikea.
 
En liten "före"-bild på hur dom gamla korgarna såg ut:
 
Sen halvvägs genom processen:
 
 
Och nu ser det ut såhär, men det ska nog bytas runt lite på grejerna eftersom jag kan känna mig för hur jag vill ha det:
 
Jag tycker det blev så himla myckt bättre, eftersom plastlådorna är ljusa är det lättare att få en överblick över vad man har. Dessutom är det inga hål i lådorna så det är hundra gånger lättare att diska och torka dom när man ska rengöra förvaringen (Det gör jag rätt ofta, Hello Neat-freak!). En av lådorna behövdes sågas av för att den hade ett förvaringsrum för mycket, så den klippte jag av med en sax utan problem.  Vad tycker ni?

Kommentarer:

1 Elin:

Ser riktigt praktiskt och bra ut, översikt över grejerna är grymt!
Själv förvarar jag i tyg necessärer, visserligen har jag inte bråkdelen av din samling, men det är lite irriterande stundtals. Är mer än en gång jag i desperation slängt ut allt på golvet för saken jag ville ha fanns längst ned.
Tror jag ska sno din ide när jag tänker inhandla byrå nästa gång :)

Svar: En liten byrå kanske vore något för dig! :-) Eller en låda i en byrå du redan har. Vet att det brukar ge bra översikt om man gör så! Det får du mer än gärna, rekommenderar byrån Alex från Ikea som är mycket bra till både nagellack och smink.
Anna

2 Ninni:

Gud så fint, önskar jag hade bra med plats. I vårt hem är allt så rörigt och litet. Vi har världens minsta badrum tyvärr och jag har inget riktigt smink/arbetsrum.

Svar: Vi har en mycket liten lägenhet men har valt att prioritera våra intressen så vi bägge har våran egna lilla hörna att pyssla med :)
Anna

3 sellwins skönhetsblogg:

Ser riktigt praktiskt ut :)

Svar: Det är det också!
Anna

4 Chaosophia:

Det blev ju riktigt bra! Snyggt och prydligt.

Sen är jag lite avundsjuk, för jag önskar jag hade plats (eller snarare tillåtelse) för ett sådant där sminkbord.

Svar: Det går alltid att få plats, som jag skrev till Mrs Data så bor jag och pojkvännen i världens minsta studentlägenhet! Man får prioritera helt enkelt. Smink och skönhet är ju mitt intresse, och datorgrejer är hans. Så smink och ett rejält datorbord SKULLE bara få plats. Soffa är ju totalt likgiltigt om vi inte kan utöva våra intressen tyckte vi :-)
Anna

5 Mrs Data:

Jättesnyggt! Jag vill också ha ett sminkbord, en gammal flickdröm som aldrig riktigt gått över. Nu vill jag ha det ÄNNU mer. Var fasiken ska jag få plats med det?

Svar: Ska jag tillägga att jag och pojkvännen bor i en mycket liten tvåa på 50 kvadrat? ;-) Vi bortprioriterade soffan för min sminkhörna. Tv ser vi i sängen istället!
Anna

6 Matilda:

Snyggt! Jag har samma sminkbord och hade samma dilemma! Jag ska till IKEA idag så jag kör nog på samma variant som du :) Hur många köpte du?

Svar: Tre, men på den sista skulle jag kapa av en av facken för att den skulle få plats. Rekommenderar liten såg, för jag klippte och det blev inte 100% jämnt. Det stör mig dock inte alls men om man vill ha det helt perfekt så är såg bättre!
Anna

7 Aida:

Jag har också ett malm-bord och förvarar sminket i samma små korgar som du hade innan. Den här lösningen ser mycket mer praktisk ut! Måste åka till Ikea snart =)

Svar: Det är himla smart faktiskt, skynda dig till Ikea dock. Tjejen jag snackade med sa att jag köpte dom sista Antonius och att dom inte skulle få fler!
Anna

8 Liv:

Var köpte du dom svarta backarna du hade innan??

Svar: I mataffären här i Danmark i deras husgeråds-sektion!
Anna

Kommentera här: