NOTD - Orly Lemonade

Här kommer gårdagens naglar, i form av ett av lacken jag köpte i Riga. Gult är så SJUKT JÄKLA SVÅRT att få till, dom blir randiga, applicerar dåligt, lägger sig i vallar.. Jag vet inte varför det är så svårt att få till en bra formula på gula lack, men det är lite trist tycker jag. Orly Lemonade är inget undantag tyvärr, efter tre lager på bilderna ovan kunde jag fortfarande se nageln igenom på vissa ställen. Trist, för jag gillar den kycklingbabygula färgen. Min systemkamera hade absolut noll batteri när jag ville fota, så bilderna är från mobilen. Hoppas ni har överseende!

Kommentarer:

1 Linda:

Jättesnygg färg :) det måste ju vara något med de gula pigmenten de använder? CND bicikle yellow är faktiskt bra att lacka med, men det är Pippi gult

Svar: Jag tror också det är något med pigmenten.. Underligt är det iallafall, jag har inte hittat ett enda gult lack som har bra formula ännu.
Anna

2 Ingrid:

Det är samma när det gäller billack tydligen. Det har något att göra med att gula pigment täcker väldigt dåligt. Min man som motivlackar som hobby tycker att just gula lack är väldigt svårjobbade.

Svar: Ja jag har förstått det, det är främst gula krämlack som jag har problem med. Skimmerlack brukar vara lite mer förlåtande :-/ Trist. Jag gillar ju gult.
Anna

Kommentera här: