NOTD - Essie "Stylenomics"

Jag har ju pratat Essie till höger och vänster så nu tänkte jag att jag äntligen skulle visa er en NOTD på mitt första val ur Stylenomics-kollektionen. Valet föll på just Stylenomics, som är ett mörkgrönt nästansvart lack. Det torkar lite halvmatt men är tjusigt både som hel-glansigt och hel-matt. Jag tänker lite på en gammal klänning i grönt sammetstyg som jag hade när jag var liten, som jag alltid hade vid jul och som var så mjuk och fin. Bra minne!
 
Det bästa med detta lack är att jag bara behövde använda ett lager för full täckning, som ni kan se på bildenra nedan!
 
Direkt solljus

Indirekt solljus

Lightbox
 

Kommentarer:

1 Linda:

Lack som täcker med ett lager= <3 ser väldigt snyggt och lite höstligt ut :)

Svar: Jag var nästan hundra på att det skulle behövas fler lager men tji fick jag!
Anna

2 kerstin:

Ursnyggt! Och det låter som en fin klänning :) Jag skulle gärna ha en balklänning i liknande kulör.

Svar: Den var verkligen jättefin, jag minns den så väl :)
Anna

3 Nyan:

Riktigt fin blogg du har! Fin färg på lacket =^.^=

Svar: Tack!
Anna

Kommentera här: